بچه های دوره 10 دبستان پارسا



ساعت موتورولا زیبا و هوشمند

فرض کنید که در حال خواندن اخباری هستید با این مضمون: اندرویدهای پوشیدنی گوگل لحظاتی پیش به بازار آمدند. چه حسی به شما دست می دهد؟ واقعا که لذت بخش خواهد بود. ساعت سری G شرکت LG ممکن است اولین محصول باشد اما ساعت Motorola Moto 360 زیبا ترین آنها خواهد بود.

با توجه به این مسئله که شرکت موتورولا در زمینه نرم افزاری پیشرفت خاصی نداشته و همه موفقیت های نرم افزاری توسط شرکت گوگل به دست آمده است, پس جای تعجب نیست که بیشتر اقدامات انجام شده در رابطه باMoto 360 در حوزه طراحی سخت افزار آن باشد و همین امر باعث شده است تا این محصول ظاهری بسیار زیبا داشته باشد. با توجه به تصویر اولیه, این دستگاه یک ساعت مچی خواهد بود که بر خلاف دیگر مدل های مشابه, صفحه ای لمسی دارد.

این ساعت به صورت دایره ای و جنس آن فلزی است. بندهای آن قابل تعویض و از جنس چرم یا فلز خواهند بود. برنامه معرفی و توزیع این ساعت در تابستان انجام می شود.

به نظر شما این محصول در ایران طرفداران زیادی خواهد داشت یا به مانند عینک گوگل تنها به حضور در پشت ویترین ها کفایت می کند؟ 


گوگل برای کشف حفره های امنیتی جایزه می دهد

کشف حفره های امنیتی کروم توسط هکر ها

:  در مسابقات Pwniumوابسته به شرکت گوگل دو حفره امنیتی در کروم مشخص شد. در حالیکه قبلا در مسابقات Pwn2Own تنها یک مشکل در مرورگر کروم پیدا شد که فقط بر سیستم عامل کروم تاثیر می گذاشت. در حال حاضر این سه مشکل برطرف شده است.

عده ای بر این باور بودند که سیستم عامل کروم که بر پایه لینوکس طراحی شده است از لحاظ امنیت فوق العاده است, اما با کشف این سه حفره امنیتی مشخص گردید که نمی توان امنیت آن را به طور کامل تضمین کرد. شرکت گوگل امسال موضوع مسابقات خود را یافتن حفره های امنیتی سیستم عامل کروم قرار داد. مجموع جوایز این مسابقه 2.71828 میلیون دلار بود.

اولین حفره امنیتی که جایزه آن 150000 دلار بود توسط هکر معروف George Hotz که با اسم Geohot شناخته می شود, کشف گردید.

دومین حفره امنیتی که جایزه آن هنوز مشخص نشده است, توسط هکر جوانی به نام Pinkie Pie کشف شد. او از سال 2012 در همه مسابقات هک, جز نفرات اول بوده است.

سومین حفره امنیتی در مسابقه هک Pwn2Own توسط یک تیم فرانسوی کشف شد.

علت تخصیص جایزه توسط شرکت گوگل برای کشف حفره های امنیتی سیستم عامل خود چیست؟

Chris Evans عضو تیم مهندسی امنیت گوگل به این سوال این گونه پاسخ داد: اگر شما طالب امنیت فوق العاده باشید, باید برای ان هزینه بدهید. وی هم چنین اضافه کرد: رقم جایزه خیلی زیاد است, زیرا تلاش هکرها نتایج با ارزشی به همراه دارد. تمام حفره های امنیت بسته می شود و تست های سنگین تری از سیستم عامل گرفته می شود. ما این عیب ها را برطرف می کنیم و خود را از برخورد با اسیبی جدی دور می کنیم.

مشخصا برگزاری چنین مسابقاتی, نتایج چشمگیری را نیز به همراه دارد. امیدواریم تا پژوهشگران داخلی نیز برای رسیدن به موفقیت های بیشتر از تجارب شرکت های بزرگی چون گوگل استفاده کنند. چنانچه ایده جدیدی در این زمینه دارید برای ما بیان کنید.


چرا ویندوز هنگ می‌کند؟

اولین خواسته ی هر فرد از رایانه خود سرعت بالا است، حال دلایلی مختلفی اعم از ضعف سخت افزاری، عدم هماهنگی قطعات، ویروس ها و ... سبب کاهش سرعت و عملکرد رایانه می شوند که دوره ده گزارش جامعی از این دلایل برای شما کاربران گرامی تهیه کرده است.


صفحات آبی، مشکلات هنگام بوت و فریز شدن برنامه‌ها از جمله رایج‌ترین مشکلاتی به شمار می‌رود که در سیستم‌عامل ویندوز مشاهده می‌شود و تنها راه خلاصی از آنها نیز راه‌اندازی مجدد رایانه است. همان‌طور که می‌دانید راه‌اندازی دوباره رایانه در این شرایط نیز مشکلات مربوط به خودش را دارد که برخی آنها عبارت است از: ذخیره نشدن و ناتمام ماندن کارهای در حال انجام و به‌هم ریختگی اطلاعات ذخیره‌شده روی هارد‌دیسک.
علاوه بر این ها، مشکل بسیار بزرگ دیگری نیز وجود دارد و آن هم خسته‌کننده بودن استفاده از رایانه در چنین شرایطی است. بسیاری از کاربران با بروز هنگ‌های متوالی در سیستم‌عامل عصبانی شده و کار با رایانه برای آنها بسیار خسته‌کننده می‌شود. تصور برخی‌کاربران بر این است که سیستم‌عامل ویندوز باگ‌های بسیاری دارد و همین باگ‌ها موجب بروز این مشکلات می‌شود، اما نظر کارشناسان این‌طور نیست. به عقیده کارشناسان، ویندوز یک سیستم‌عامل پایدار است و بسیاری از کاربران نیز با ثبات و بدون مشکل به استفاده از آن می‌پردازند.
البته یک نرم‌افزار نمی‌تواند صد در صد فاقد هرگونه مشکل یا باگ باشد، اما مهندسان مایکروسافت تا حد زیادی در این امر موفق بوده و سیستم‌عامل ویندوز را فاقد خطا و باگ طراحی کرده‌اند و در صورت بروز مشکلات نیز به سرعت با ارائه اصلاحیه‌ها نسبت به رفع آنها اقدام می‌کنند. در این میان، کاربرانی وجود دارند که مدام با سیستم‌عامل مشکل دارند و بیش از سایر کاربران با خطاهای رایج ویندوزی و هنگ‌های متوالی مواجه می‌شوند. این کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که هنگ کردن جزئی از سیستم‌عامل ویندوز محسوب نمی‌شود و این امر ممکن است به‌دلایل متعددی رخ دهد. برخی از برجسته‌ترین این دلایل عبارت است از:
حافظه و بورد اصلی:
بسیاری از هنگ‌ها در سیستم‌عامل مخصوصا آن هایی که با یک صفحه آبی همــراه می‌شود و در اصطلاح Blue Screen Of Death نام دارد، به‌دلیل مشکلات ناشی از حافظه رم یا بورد اصلی رایانه رخ می‌دهد. دلیل بروز این خطا نیز فراهم نبودن امکان دسترسی به اطلاعاتی است که ‌باید در حافظه رم ذخیره شود. برای بررسی حافظه رم رایانه خود می‌توانید از نرم‌افزارهایی همچون: MemTest86
کمک بگیرید و برای بررسی بورد اصلی نیز می‌توانید از ابزارهای داخلی که برای بررسی مشکلات بوردها طراحی شده‌ است، استفاده کنید. اگر هم می‌خواهید خودتان اقدام کنید، پیش از هر کاری می‌توانید یک حافظه رم جدید را جایگزین حافظه قبلی کنید! در این شرایط اگر مشکل رفع شد، یعنی رم معیوب بوده است. در صورتی‌که با رم جدید مشکل همچنان باقی بماند، یعنی حافظه رم سالم است و مشکل به بورد اصلی مربوط می‌شود.
تنظیمات بایوس:
بورد اصلی رایانه‌ها در بیشتر موارد دارای تنظیماتی از طرف کارخانه است که این تنظیمات نیز در بسیاری موارد با سخت‌افزارهای مختلف سازگاری کامل دارد. این تنظیمات می‌تواند به‌دلایل مختلفی توسط تکنیسین‌ها و متخصصان رایانه تغییر کند، اما زمانی که ظرفیت باتری بورد اصلی شما به پایان برسد، تنظیمات بایوس به حالت اولیه برمی‌گردد و این برگشت به حالت اولیه ممکن است با سیستم‌عامل شما سازگار نباشد. در چنین شرایطی ‌باید رایانه را به‌دست یک متخصص بسپارید تا تنظیمات مورد نیاز را دوباره روی رایانه شما اعمال کند. یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که در این شرایط برای کاربران به‌وجود می‌آید، به‌هم خوردن اولویت‌های بوت رایانه است. به‌عنوان مثال چنانچه اولویت اول بوت روی حافظه فلش قرار بگیرد و فراموش کنید، حافظه فلش خود را از درگاه یو‌اس‌بی جدا کنید، ممکن است با خطای بوت مواجه شوید و فکر کنید ویندوز رایانه به‌طور کل با مشکل مواجه شده است.
سکته قلبی:
رجیستری ویندوز همانند قلب ویندوز است و هنگامی که با مشکل مواجه شود، یعنی سیستم‌عامل دچار حمله قلبی شده است! در صورت بروز این شرایط نیز احتمال وقوع هرگونه هنگ یا ناهماهنگی در عملکرد صحیح سیستم‌عامل و حتی عدم بوت صحیح آن وجود دارد. برای رفع مشکلاتی از این قبیل نیز می‌توانید از پزشک‌های رجیستری کمک بگیرید. یکی از این پزشک‌ها نیز نرم‌افزار قدرتمند ccleaner است.
راه‌اندازهای اشتباه یا معیوب:
درایور یا همان نرم‌افزارهای راه‌انداز، واسطه‌ای میان سخت‌افزار و نرم‌افزار است که به سخت‌افزارها می‌فهماند چه کاری را باید انجام دهد. چنانچه این برنامه‌های راه‌انداز بدرستی عمل نکند، با سخت‌افزارهای مربوط سازگاری نداشته باشد یا فایل‌های آن‌ صدمه دیده باشد، ممکن است موجب هنگ کردن رایانه و حتی نمایش خطای صفحه آبی بشود.
هنگ‌هایی که به‌واسطه این مشکل پدیدار می‌شود اغلب با یک کد خطا همراه بوده و در مواردی نیز به‌طور کاملا واضح نام سخت‌افزار دخیل در بروز مشکل نیز قابل مشاهده است. در صورتی که به‌همین راحتی قادر به تشخیص پیغام خطا یا سخت‌افزار معیوب نباشید نیز می‌توانید پیغام خطا را در گوگل جستجو کرده تا اطلاعات بیشتری راجع به آن کسب کنید.
حذف درایور و نصب مجدد آخرین نسخه از آن می‌تواند راه حل مناسبی برای رهایی از مشکلات مربوط به این بخش باشد.
مشکلات هارد‌دیسک:
اگر تنظیمات بایوس را بدرستی انجام داده‌اید اما در موارد متعدد، سیستم‌عامل هنگام بوت شدن با مشکل مواجه است و قادر به شناسایی هارد‌دیسک یا درایو بوت نیست، مشکل به هارد‌دیسک رایانه مربوط است.
مشکلات مربوط به هارد‌دیسک در بیشتر موارد هنگامی مشاهده می‌شود که سعی می‌کنید به فایل خاصی روی آن دسترسی پیدا کنید. تست سلامت هارد‌دیسک با استفاده از ابزار Disk Bench براحتی امکان‌پذیر است.
تداخل سخت‌افزاری:
بسیاری از کاربران بر این عقیده‌اند که سیستم‌عامل لپ‌تاپ‌ها نسبت به رایانه‌های رومیزی از پایداری بیشتری برخوردارند. این پایداری بیشتر به سیستم‌عامل نصب شده روی لپ‌تاپ ارتباط ندارد بلکه مهم‌ترین دلیل آن، سازگاری کامل قطعات سخت‌افزاری به‌کار رفته در لپ‌تاپ با یکدیگر است. به‌عبارت دیگر، ممکن است شما هنگام تهیه رایانه رومیزی خود باتوجه به سلیقه و بودجه‌ای که در اختیار داشته‌اید قطعات مختلفی را تهیه کرده باشید. در مواردی مشاهده شده این قطعات با یکدیگر سازگاری کاملی نداشته و موجب فریز شدن سیستم‌عامل و نمایش خطای صفحه آبی شده ‌است.
این ناسازگاری در اغلب موارد با مراجعه به بخش Device Manager به‌صورت یک علامت خطر زرد رنگ قابل مشاهده است.
نرم‌افزارهای راه‌انداز، معیوب بودن سخت‌افزار، تنظیمات اشتباه در بایوس و برخی دلایل دیگر از جمله عوامل تاثیرگذار در بروز این خطاست.
ویروس:
گاهی اوقات رایانه‌ها ویروسی می‌شود و از نظر کاربرانی که به امنیت خود توجهی ندارند این ویروس‌ها هیچ مشکلی را ایجاد نمی‌کند. اما بسیاری از مشکلات ناشی از وجود همین ویروس‌ها و آلوده شدن رایانه به آنهاست. ویروس‌ها ممکن است پردازشگر مرکزی را اشغال و درایورها را حذف کنند، فایل‌های سیستمی ویندوز را پاک کرده یا تنظیمات مدیریتی در سیستم‌عامل را تغییر دهند. این تغییرات می‌تواند دلایل بسیار روشنی برای هنگ کردن، فریز شدن یا حتی قفل کردن برنامه‌های شما باشد.
در صورت آلودگی به ویروس، بهترین روش درمان استفاده از نرم‌افزارهای معروف و قدرتمندی همچون Kaspersky و Bitdefender است.
منبع تغذیه:
اگر سخت‌افزارهای رایانه شما از سازگاری کاملی با یکدیگر برخورداراست، تنظیمات بایوس را بدرستی انجام داده‌اید، از سلامت هارد‌دیسک، بورد اصلی و حافظه رم هم مطمئن هستید اما باز هم رایانه شما در بازه‌های زمانی متفاوت دچار هنگ یا راه‌اندازی مجدد می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم منبع تغذیه را بررسی کنید. منبع تغذیه یا همان پاور رایانه می‌تواند در صورت نیم‌سوزشدن، کاهش توان برق‌رسانی و... این مشکلات را برای رایانه شما به‌همراه داشته باشد. گاهی اوقات افت ولتاژ و وجود نوسان زیاد در برق ساختمان نیز می‌تواند دلیل بروز این‌گونه مشکلات باشد.
نرم‌افزار‌های دردسرساز:
به‌طورکلی، نرم‌افزارها نمی‌توانند موجب هنگ کردن سیستم‌عامل بشوند. اما گاهی اوقات بروز مشکلات در یک نرم‌افزار یا وجود باگ‌های فراوان در آن می‌تواند عملکرد سیستم‌عامل را با مشکل مواجه سازد. این مشکلات اغلب زمانی به‌وجود می‌آید که نرم‌افزار مورد نظر اجرا شود. پس چنانچه هنگام اجرای یک نرم‌افزار رایانه شما هنگ کرد یا برنامه مربوط به حالت فریز درآمد، پیشنهاد می‌کنیم آن نرم‌افزار را از روی سیستم‌عامل حذف کنید. برخی نرم‌افزارها نیز دارای قابلیت اجرای خودکار هنگام بوت سیستم‌عامل بوده و ممکن است در لـحظه بوت شدن سیستم‌عامل، مشکلاتی را به‌وجود بیاورد.
گرما
قطعات رایانه‌ای به گرما حساس‌بوده و افزایش دما در محفظه قرارگیری این قطعات ممکن است به آنها آسیب برساند. در بسیاری از موارد این قطعات به‌صورت خودکار در صورت افزایش حرارت، از کار افتاده و با این کار مانع از معیوب شدن قطعه مربوط می‌شود ؛ اما این قطع فعالیت به‌صورت هنگ کردن سیستم‌عامل یا راه‌اندازی مجدد آن مشاهده می‌شود. در مواردی نیز خطای به‌وجود آمده با بوق‌ یا بوق‌های هشدار متوالی اعلام می‌شود. برای آشنایی بیشتر با انواع بوق‌های هشدار و خطاهای مربوط به هریک از آنها می‌توانید به راهنمای بورد اصلی مراجعه کنید.

آیفون ۶ اپل با صفحه نمایش بزرگ + عکس

چند هفته پیش بود که وال استریت ژورنال گزارش داد، کمپانی اپل در سال جاری از دو آیفون جدید با صفحه نمایشی بزرگتر رونمایی خواهد کرد. اولین محصول دارای صفحه نمایشی احتمالا ۴.۷ اینچی و دیگری آیفونی با سایز صفحه نمایشی در حدود ۵.۵ اینچ.



 اگر این گزارش درست باشد (و البته سایر گزارش هایی که در این زمینه منتشر می شود)، می بایست شاهد تغییراتی اساسی در اسمارت فون آیفون از زمان معرفی آن باشیم. Federico Ciccarese براساس اطلاعات بدست آمده از این دو دستگاه، نشان میدهد که دو آیفون جدید اپل چه شکلی خواهند داشت.

نوروز امسال با وایمکس رایگان ایرانسل

کلیه کاربران اعتباری وایمکس ایرانسل می توانند نوروز امسال از ساعت 12 شب تا 12 ظهر روز بعد به صورت رایگان از اینترنت وایمکس استفاده کنند.
بنابر اعلام، این طرح تنها شامل کاربران وایمکس اعتباری می شود و کاربران طرح های مصرف آزاد و تعرفه های دائمی امکان استفاده از این پیشنهاد تشویقی را ندارندهمچنین مشترکین سیم کارتهای آی سیم، می توانند با انتخاب بسته "آی700"، بیش از 30 درصد از هزینه های ارتباطی خود را کاهش دهند.مشترکین سیم کارتهای آی سیم می توانند با توجه به الگوی مصرف خود در میزان مکالمه، استفاده از اینترنت همراه و یا پیامک، بسته آی 700 با اعتبار زمانی دو ماهه را انتخاب و از 700 دقیقه مکالمه رایگان با مشترکین تمامی اپراتورهای کشور، 700 پیامک فارسی و انگلیسی رایگان و 700 مگابایت اینترنت همراه رایگان بهره مند شوند.هزینه استفاده از این بسته ویژه، 40 هزار تومان و با اعتبار زمانی دو ماه تعیین شده که به قبض دوره ای مشترکین آی‌سیم افزوده می‌شود.کد اختصاصی 0902، مرکز تماس اختصاصی ۹۰۰، مقرون به صرفه ترین تعرفه مکالمات بدون هزینه جابجایی، گسترده ترین شبکه اینترنت همراه کشور، دریافت صورت حساب هر دو ماه یکبار، کارت مالکیت رسمی، حد اعتبار انتخابی، رومینگ گسترده مکالمه ودیتا و سرویس‌های ارزش افزوده پیشرفته و به روز از جمله ویژگیهای سیم کارت‌های آی‌سیم می‌باشند.

اطلاعات بیشتر در خصوص سیمکارت آی‌سیم و بسته آی700 از طریق وبسایت اختصاصی iSim.ir قابل مشاهده است.





با گوشی های ارزان به استقبال بهار برویم

در حالی که گوشی هوشمند به یکی از مهم‌ترین ابزاری تبدیل شده که تقریبا اکثر مردم از آن استفاده می‌کنند لطفا  به چند پیشنهاد خوش قیمت در بازار گوشی‌های توجه کنید امید است با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز خرید مناسبی را داشته باشید .

گارانتی

قیمت(تومان)

برند- مدل

Sony


طلایی لوتوس+عیدی لوتوس

640,000

Sony-Xperia-L-8G-"4.3

طلایی لوتوس+عیدی لوتوس

590,000

Sony-Xperia-M-4G-"4

طلایی لوتوس+عیدی لوتوس

490,000

Sony-Xperia-J-4G-"4

Samsung


طلایی لوتوس+عیدی لوتوس

670,000

Samsung-Galaxy-S3-Mini-8-"4

طلایی لوتوس+عیدی لوتوس

660,000

Samsung-Galaxy-Core-8G-"4.3-2Sim

طلایی لوتوس+عیدی لوتوس

420,000

Samsung-Galaxy-Ace-3G-"3.5-2Sim

طلایی لوتوس+عیدی لوتوس

345,000

Samsung-Galaxy-Young-S6312-4G-"3.27-2Sim

طلایی لوتوس+عیدی لوتوس

180,000

Samsung-E1200-"1.52

Huawei


طلایی لوتوس+عیدی لوتوس

695,000

Huawei-ascend-G610-3G-"5-2Sim

طلایی لوتوس+عیدی لوتوس

600,000

Huawei-ascend-G600-4G-"4.5

طلایی لوتوس+عیدی لوتوس

475,000

Huawei-ascend-G510-4G-"4.5

طلایی لوتوس+عیدی لوتوس

290,000

Huawei-ascend-Y210D-512MB-"3.5

NOKIA


ایرانوکیا+ طلایی لوتوس+عیدی لوتوس

230,000

Nokia-206-64M-"2.4

ایرانوکیا+ طلایی لوتوس+عیدی لوتوس

260,000

Nokia-301-256M-"2.4

ایرانوکیا+ طلایی لوتوس+عیدی لوتوس

158,000

Nokia-110-"1.8

ایرانوکیا+ طلایی لوتوس+عیدی لوتوس

149,000

Nokia-112-"1.8

ایرانوکیا+ طلایی لوتوس+عیدی لوتوس

90,000

Nokia-105-"1.45

LG


طلایی لوتوس+عیدی لوتوس

455,000

LG-Optimus-L5-E455-4G-"4-2Sim

یاس + طلایی لوتوس+عیدی لوتوس

315,000

LG-C199-78.4MB-"2.3-2Sim

اپل سلامت و تندرستی کاربرانش را پایش می کند

مدیر اجرایی اپل اخیرا اظهار داشته است که این شرکت برنامه وسیعی برای 2014 دارد, اما دشوار است که بتوانیم حوزه های مرتبط با این خبر را حدس بزنیم. تصویر جدیدی که از نرم افزار جدید سلامتی و تندرستی منتشر شده است, حوزه جدید تلاش اپل را مشخص خواهد کرد. 


سایت 9to5Mac با ارائه تصویر این نرم افزار امکان ورود ان را تایید می کند. اما به خاطر داشته باشید که در صورت صحت ماجرا, هیچ تضمینی وجود ندارد که این نرم افزار به بازار وارد شود و اگر تصمیم شرکت بر حضور ان در بازار باشد, این نرم افزار احتمالا به همراه iOS8 ارائه خواهد شد.
بر اساس تصویر ارائه شده، این نرم افزار 11 حوزه سلامتی و تندرستی را پوشش می دهد. به علاوه اینکه شامل یک (emergency card) است که می تواند در شرایط ضروری مورد استفاده پزشکان متخصص قرار گیرد. سوال مهم این است که اطلاعات ورودی این نرم افزار چگونه تهیه می شود؟
 بعضی از این اطلاعات مانند فعالیت ها از طریق خود iPhone به دست می اید, اما بیشتر این اطلاعات مانند فشار خون را نمی توان تنها از طریق گوشی کسب کرد. پس از لحاظ منطقی فرض می کنیم که باقی اطلاعات از طریق iWatch افسانه ای یا تجهیزات جانبی مانند Nike Fuelband یا Fitbits ارائه خواهد شد.
 
برخی از توانایی های این نرم افزار:
 
بررسی وضعیت قلبی از طریق فشار خون و ضربان قلب
نظارت بر قند خون
مشخص کزدن میزان تنفس و جذب آب بدن پیگیری ساعات خواب

این نرم افزار می تواند بازار بزرگی برای این شرکت فراهم کند. نظر خود را درباره ورود اپل به حوزه سلامت بیان کنید.


آموزش تغییر مشخصات پاراگراف‌ها در WORD


در سلسله گزارش هایی قصد داریم نحوه کار با نرم افزار واژه پرداز ورد به شما آموزش دهیم، در این گزارش قصد داریم آموزش تغییر مشخصات پاراگراف ها را برای شما کاربران دوره ده توضیح دهیم. 


متون تایپ شده در نرم‌افزار Word به‌صورت پیش‌فرض مشخصاتی مانند محل قرارگیری، چیدمان و فاصله دارد. این اندازه‌های پیش‌فرض در بسیاری از موارد نیازی به تغییر ندارد، اما گاهی ممکن است یک کاربر در بسیاری از متون نوشتاری خود در این برنامه نیازمند تغییر در اندازه‌ها و مشخصات پیش‌فرض باشد.
در این شرایط تغییر دائم مشخصات، کاری وقت گیر است و راه‌ حل خلاصی از انجام این کار تکراری، تغییر مشخصات پیش‌فرض است. چنانچه شما هم قصد دارید این تغییرات را اعمال کنید و از این پس صفحات جدیدی که در نرم‌افزار Word ایجاد می‌کنید دارای چیدمان راست به چپ باشد یا فاصله بین خطوط دو برابر فاصله پیش‌فرض آن ها باشد، می‌توانید به این روش عمل کنید:

1- ابتدا نرم‌افزار Word را اجرا کنید.
2- از ریبون بالای نرم‌افزار به تب Home رفته و بخش Paragraph را پیدا کنید.


3‌ـ‌ مقابل عبارت Paragraph، یک پیکان کوچک وجود دارد که با کلیک روی آن تنظیمات بیشتر این بخش در اختیار شما قرار خواهد گرفت.


نکته: شما می‌توانید به‌جای طی مراحل 2 و 3 در بخش خالی از صفحه، کلیک راست کرده و گزینه‌ Paragraph را از منوی به‌نمایش درآمده انتخاب کنید.

 
4‌ـ‌ در پنجره تنظیمات پاراگراف به تب Indents and Spacing بروید و در هر یک از بخش‌های ذیل مشخصات مورد نظر خود را تغییر دهید:

Alignment: تغییر چیدمان متون. (چپ، راست، وسط، justify)

Indentation: اگر قصد دارید متن شما جلوتر از خطوط دیگر تایپ شود (فاصله از لبه کاغذ) یا پیش از رسیدن به انتهای کاغذ عملیات پرش به خط بعدی صورت گیرد، می‌توانید مقادیر پیش‌فرض را در این بخش تغییر دهید.
 
Spacing: تعیین فاصله بین خطوط نیز در این بخش صورت می‌گیرد. شما می‌توانید با مشخص‌کردن مقادیر دلخواه در کادر Before, After، فاصله هرخط با خط قبلی و خط بعدی را مشخص کنید.
 
5- در پایان برای تائید تغییرات صورت گرفته ‌باید روی گزینه‌ Set As Default کلیک کرده و در پنجره به‌نمایش درآمده گزینه‌ all documents based on the same template را انتخاب و روی Ok کلیک کنید.

6- از این پس تمام صفحات جدید در نرم‌افزار Word با مشخصاتی که شما تعیین کرده‌اید ایجاد می‌شود و برای اعمال تغییر در هریک از مشخصات می‌توانید مراحل فوق را دوباره تکرار کنید.

لطفا آموزش های در خواستی  و سوالات خود درباره نرم افزار word و نحوه کاربا آن را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

منتظر آموزش های بعدی باشید




عینک هوشمند سونی با نام SmartEyeglass

روش‌های "جستجو در گوگل" برای مبتدیان

در این میان موتورهای جستجو، ابزار اصلی بازیابی اطلاعات در اینترنت محسوب می‌شود. گوگل به عنوان یک موتور جستجوی رایگان و قوی، بیشترین درصد جستجوهای وب را به خود اختصاص داده است. اما با افزایش هر روزه حجم اطلاعاتی که گوگل برایتان جستجو می‌کند، توانایی شما به عنوان کاربر در جستجوی حرفه‌ای یاریتان خواهد کرد تا در سریع‌ترین زمان ممکن به هدفتان برسید.

یا شانس یا اقبال

کلمه I'm Feeling Lucky شما را مستقیم به اولین صفحه وبی که گوگل برای جستجوی شما پیدا کرده، می‌برد. در این حال شما دیگر نتایج حاصل از جستجوی خود را نمی‌بینید. این حالت معمولا زمانی کاربرد دارد که شما عجله داشته باشید و فقط نتیجه به دست آمده برایتان مهم باشد.به عنوان مثال برای جستجوی وبسایت دانشگاه اصفهان، نام این دانشگاه را در مستطیل جستجو بنویسید و روی I'm Feeling lucky کلیک کنید. به این ترتیب گوگل شما را مستقیما به وبسایت رسمی این دانشگاه به نشانی ui.ac.irمی‌برد.

روش‌های جستجو در گوگل

1.‌‌ جستجو در عنوان صفحه وب

عنوان صفحه وب ممکن است عنوان مقاله، کتاب، نام شخص، سازمان، کالا، خدمات، شرکت، دارو و ... باشد. برای انجام جستجو در عنوان در خانه خالی مخصوص جستجو ابتدا کلمات allintitle به معنی (تماما در عنوان) بدون فاصله بین کلمات و بعد از آن نشانه دو نقطه (:) را بدون فاصله تایپ کنید. سپس با یک فاصله، موضوع مورد نظر را در قالب کلید واژه تایپ و روی گزینه google search کلیک یا اینتر کنید.

به عنوان مثال اگر جستجوگری درباره «فرهنگ» اطلاعات بخواهد، برای آن که این عبارت در عنوان صفحات وب باشد، باید به این صورت عمل کند:

فرهنگ: allintitle

2.‌ جستجو به وسیله «""»

اگر کلمه یا عبارتی را بین این گیومه قرار دهیم، جستجوگر صفحاتی را می‌یابد که عینا این کلمه یا عبارت در آنها آمده باشد، حتی اگر کلمه یا عبارت دارای غلط املایی باشد. مانند «اقتصاد و سیاست»

3.جستجو به وسیله عملگر (*)

به عنوان پسوند برای کلمات جستجو به کار می‌رود و به معنای هر حرفی به کار می‌رود. در واقع زمانی کاربرد دارد که قصد داریم کلمه‌ای را جستجو کنیم که بخشی از آن را به یاد نمی‌آوریم به جای آن کلمه (*) را می‌گذاریم و آن وقت گوگل معادل ستاره، کلمه مورد نظر را جستجو می‌کند.

به عنوان مثال: «محمد * قاجار»

4.‌ امکان استفاده ازعملگرهای منطقی بولی

عملگر AND: گوگل امکان جستجو با استفاده از عملگرهای منطق بولی را فراهم می‌کند. از آنجا که جستجو در گوگل مبتنی بر با هم بودن واژه‌ها یعنی استفاده از عملگر AND است، دیگر نیازی به تایپ این عملگر نیست. مثلا برای جستجوی عبارت «کتاب AND مجله» در عنوان صفحات وب باید به این صورت عمل شود: کتاب AND مجله: allintitle

عملگر + : به عنوان پیشوندی برای کلمات جستجو به کار می‌رود و صفحاتی را می‌یابد که حتما دارای این کلمات باشند. گوگل واژه‌ها و حروف عام را به عنوان واژه‌های غیرمجاز می‌شناسد و به طور خودکار کلماتی مانند در، به، و، از و ... اعداد یک رقمی و تک (1-9) فعل‌های کمکی مانند is، are، was حرف A-Z به صورت تک و تنها، حروف اضافه، تعریف و ربط مانند at، a، an، in و ... را نادیده می‌گیرد. بنابراین برای گنجاندن واژه‌های غیرمجاز مثل واژه‌های بالا در فرآیند جستجو از علامت (+) قبل از آنها استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید قبل از علامت بعلاوه (+) حتما فاصله باشد و بین آن و واژه بعد فاصله نباشد. همچنین می‌توان در جستجوهای عبارتی از علامت بعلاوه استفاده کرد.

به مثال زیر توجه کنید:

شغل + تهران + درآمد + مکفی: allintitle

عملگر OR: برای جستجوی با استفاده از عملگر OR به منظور بازیابی هر کدام از واژه‌ها باید این عملگر را با حروف بزرگ تایپ کرد. اگر جستجوگری به دنبال صفحاتی باشد که واژه پیراهن یا لباس در عنوان آنها باشد باید به این صورت عمل کند: پیراهن OR لباس: allintitle

عملگر NOT: برای جستجوی با استفاده از NOT به منظور بازیابی نکردن یک یا چند واژه باید قبل از واژه‌هایی که نمی‌خواهید بازیابی شود علامت منها (-) را بدون فاصله تایپ کنید، البته مطمئن شوید قبل از علامت منها فاصله باشد مثلا برای جستجوی صفحاتی که واژه Persia در عنوان آنها باشد ولی واژه Persian یا Iran در آنها نباشد، باید به این صورت
عمل کنید.

Allintitle:Persia-iran-persian

جستجوی دقیق‌تر در سایت‌های دلخواه

گاهی در وبگردی‌هایمان با سایت‌هایی مواجه می‌شویم که فاقد امکان جستجوی داخلی هستند. فرض کنید به سایت یک خبرگزاری ورزشی رفته‌اید و دنبال اخبار تیم ملی فوتبال هستید، اما نمی‌توانید بخش مربوطه را بیابید، پس سعی می‌کنید از جستجو کمک بگیرید. اما طراح وبسایت گزینه جستجویی را در آن قرار نداده است! برای جستجو در سایت‌های خاص، کافی است عبارت site را همراه نشانی سایت مورد نظر در انتهای کلمات کلیدی خود وارد کنید مثلا برای اخبار مربوط به تیم ملی در سایت صدا و سیما از کلمات کلیدی «تیم ملی» site:iribnews.ir استفاده کنید.

حتی می‌توانید نتایج جستجو را به پسوند دامنه‌ای خاص (ir,.edu,.net,. com.) محدود کنید. می‌دانیم پسونددامنه، بخشی است که در پایان نشانه‌های اینترنتی قرار می‌گیرد و هر یک برای کاربرد خاصی تعریف شده‌اند مثلا پسوند com. برای امور تجاری و عمومی،net . شبکه‌های گوناگون، org. سازمان‌ها، gov. سایت‌های دولتی، info. شبکه‌های اطلاع‌رسانی،edu. امور آموزشی و علمی،tv. شبکه‌های تلویزیونی و سایر موارد. از طرف دیگر هر کشور نیز دارای یک یا چند نام دامنه مخصوص به خود هستند. به طور مثال ir. دامنه ملی کشور ایران است. می‌توانید برای محدود کردن نتایج جستجو از دامنه‌ها کمک بگیرید، برای جستجوی تعطیلات رسمی ایران، از عبارت site:.irتعطیلات رسمی استفاده کنید. حتی قادرید دسته‌بندی خاصی در سایت‌های دلخواه بکاوید اگر به دنبال کتاب‌های علمی ـ تخیلی از کتابخانه ملی ایران هستید عبارت علمی ـ تخیلی site:nlai.ir را امتحان کنید.

جستجوی عکس

گوگل در یکی از آخرین تغییراتی که در سیستم موتور جستجوی خود اعمال کرده، این امکان را فراهم آورده است که کاربر بتواند جستجوی خود را بر اساس عکس انجام دهد. کافی است عکسی را مشخص کنید و به گوگل بدهید، این موتور جستجو دیگر عکس‌های شبیه به آن، عکس‌های مرتبط با آن و نتایج جستجوی متنی مربوط به آن را در اختیار قرار می‌دهد.

برای دسترسی به صفحه جستجوی عکس گوگل، از صفحه اصلی گوگل روی لینک Image کلیک کنید.

برای جستجو بر اساس عکس در گوگل، چهار روش در نظر گرفته شده است که در اینجا دو مورد توضیح داده می‌شود.

1. درگ کردن - drag and drop (کشیدن و رها کردن)

در صفحه جستجوی عکس گوگل، عکسی را از روی کامپیوتر یا از روی یک صفحه وب به داخل کادر جستجو درگ کنید. زمانی که عکس را به سمت کادر جستجو درگ می‌کنید، کادر بزرگ‌تری باز می‌شود که بر روی آن عبارت (here Drop image) عکس را اینجا رها کنید نوشته شده است.

2. آپلود عکس

در صفحه جستجوی عکس گوگل، بر روی آیکون کلیک کنید. سپس بر روی گزینه آپلود عکس
(upload an image) کلیک کنید. با زدن دکمه (Browse) عکس مورد نظرتان را انتخاب و آپلود کنید.

جستجوی پیشرفته

یکی دیگر از امکانات گوگل جستجوی پیشرفته است.

برای این کار روی لینک جستجوی پیشرفته advanced search کلیک کرده و وارد صفحه جستجوی پیشرفته گوگل می‌شوید که می‌توانید تنظیمات بیشتری را برای یافتن صفحات انتخاب کنید. از جمله امکانات این قسمت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: محدود کردن جستجو به سایت‌هایی که تمام جمله‌هایی که شما نوشته‌اید را در خود دارند:

all these words

محدود کردن جستجو به مواردی که حداقل یکی از کلمات شما را در بردارد:

this exact word or phrase

محدود کردن جستجو به مواردی که کلمات جستجوی شما را اصلا ندارد: none of these words

محدود کردن جستجو به سایت‌هایی که با فرمت خاصی نوشته شده‌اند: file type

سایت‌هایی که در یک محدوده زمانی مشخص به‌روز (update) شده‌اند: last update

مواردی که شامل اعدادی در یک محدوده معین هستند: numbers ranging from

سایت‌هایی که دارای یک (Domain) نام سایت مشخص هستند: site or domain

مواردی که شامل مطالب غیراخلاقی نیستند:

safe search

برای مثال اگر شما می‌خواهید کلمه library (کتابخانه) را سرچ کنید ولی نمی‌خواهید که متن آن به انگلیسی باشد در صفحه جستجوی پیشرفته زبان آن را به فارسی تبدیل کنید و بعد جستجو کنید یا مثلا اگر می‌خواهید صفحاتی را پیدا کنید که قالب آنها pdf باشد از این صفحه استفاده می‌کنید و قالب آن را در pdf می‌گذارید و در پایان دکمه جستجوی گوگل را کلیک می‌کنید.

سایر خدمات مفید جستجو در گوگل

شما می‌توانید در هر زمان از ماشین حساب گوگل استفاده کنید به این ترتیب که عبارت مورد نظر خود را در کادر جستجو وارد کرده و دکمه search را بزنید گوگل خود حاصل را نمایش می‌دهد.برای مثال2+4 و گوگل عدد 6 را به عنوان نتیجه به شما نشان خواهد داد. شما در هر زمان توسط دستور Time Shiraz می‌توانید زمان شهر مورد نظر خود را ببینید. به جای کلمه Shiraz می‌توانید نام هر شهر دیگری را وارد کنید. شما می‌توانید با موتور جستجوی گوگل تبدیل واحد کنید. تبدیل واحدهای طول، حجم، مساحت و ... فقط لازم است مقدار مورد نظر خود را نوشته و واحد مورد نظر را نیز اعلام نمایید. اگر می‌خواهید که معنی یک کلمه را در گوگل پیدا کنید باید ابتدا عبارت (:define) را نوشته و بعد کلمه مورد نظرتان را تایپ کنید تا معنی آن را به شما بدهد که با روی کار آمدن مترجم گوگل می‌توانید ازاین ابزار استفاده کنید.



بعد از معرفی عینک هوشمند گوگل یا همان گوگل گلاس، شرکت های مختلف سعی کرده اند تا محصولی مشابه آن را تولید کنند. یکی از این شرکت ها سونی است که نمونه اولیه عینک هوشمند خود با نام SmartEyeglass را در کنفرانس Wearables DevCon در سانفرانسیسکو به نمایش گذاشت، یعنی جایی که شرکت های مختلف محصولات جدید خود را به نمایش می گذارند تا دولوپرها را تشویق کنند که برای این گجت ها اپلیکشن طراحی کنند.

همانند گوگل گلاس، SmartEyeglass بلافاصله اطلاعات مختلف را در مقابل چشم کاربر به نمایش می گذارد. برخلاف محصول گوگل که دارای یک صفحه نمایش کوچک در جلوی چشم کاربر است، این محصول سونی بسیار شبیه به عینک های معمولی می باشد و اطلاعات به رنگ سبز برروی صفحه نمایش آن نمایش داده می شود.

این عینک دارای نوعی صفحه نمایش است که باعث می شود متنی که برروی صفحه نمایش نشان داده می شود دورتر به نظر برسد، به همین دلیل دیدن و خواندن اطلاعات برروی آن آسانتر می باشد. همچنین برروی این عینک، یک دوربین، یک میکروفن و سنسورهایی مشابه آنچه درون اسمارت فون ها قرار دارد، وجود دارد. این سنسورها شامل شتاب سنج، ژیروسکوپ و قطب نما می باشند.

این محصول سونی همچنان در مرحله توسعه می باشد و همانند Google Glass گجتی پیشرفتهنیست. این عینک دارای یک کنترل سیمی همراه با یک تاچ پد است که میتوان با استفاده از آن به کنترل عینک، دوربین و پاور دستگاه پرداخت. همچنین این گجت بخوبی با دستگاههای اندرویدی کار می کند و با استفاده از WiFi و بلوتوث به آنها متصل می شود.

اعلام شده که شرکت سونی درحال کار برروی بخش نرم افزاری و توسعه اپلیکشن های مخصوص آن براساس چارچوب SmartWatch 2 است. هنوز مشخص نیست که چه زمانی این محصول سونی رسما معرفی خواهد شد.
شرکت ال‌جی بلافاصله بعد از کنگره جهانی موبایل 2014، ورود اولین گوشی هوشمند سری III از خانواده محبوب L را اعلام نمود.
  این گوشی آمیزه‌ای متعادل از کارکرد، قیمت مناسب و شخصیت است. گوشی L90 این هفته وارد بازار خواهد شد
این گوشی در عین سادگی از زیبایی خاصی برخوردار بوده و همچنین از آخرین پیشرفت‌های طراحی کاربردی بهره می‌برد. گوشی L90 در رده خود بهترین سخت‌افزار را  با صفحه نمایش qHD IPS و باتری ظرفیت بالای 2540 میلی‌آمپری عرضه می‌کند. به خاطر بهره بردن از آخرین سیستم عامل اندروید کیت‌کت 4.4، شما قادر خواهید بود که بهترین رابط کاربری را با گوشی‌های اندرویدی تجربه کنید و نیز سیستم عامل آسان و قدرتمند گوگل، رابط کاربری روان و بهینه شده و نیز  عملکردی قدرتمند را با این گوشی امکان‌پذیر می‌کند.


گوشی L90 اولین تلفن هوشمندی است که تکنولوژی Knock Code خاص ال‌جی را ارائه می‌دهد که باعث ساده‌سازی عمل روشن‌ کردن و باز کردن گوشی از حالات قفل می‌شود. این ویژگی، نسخه تکامل یافته Knock On است که اولین‌بار در گوشی ال‌جی G2 از آن رونمایی شد. Knock Code به کاربر این امکان را می‌دهد که در یک اقدام ساده و با ضربه زدن آهسته به صفحه گوشی (و با استفاده از 86000 ترکیب ممکن) گوشی خود را از حالت قفل خارج کند. این ترکیب باز کردن قفل، در هرجای صفحه قابل استفاده است (با زدن دو تا هشت ضربه و صرف‌نظر از این که صفحه نمایش روشن و یا خاموش باشد).
دکتر جونگ- سئوک پارک، رئیس و مدیر کل بخش موبایل ال‌جی می‌گوید: «با استفاده از طراحی منحصر به فرد و ویژگی‌های برتر گوشی L90 ما این انتظار داریم که موفقیت گوشی‌های سری L در بازارهای جهانی ادامه یابد. این گوشی بهترین‌های ال‌جی از نظر طراحی، سخت‌افزار، سیستم عامل و رابط کاربری است. بنابراین کاربران گوشی‌های هوشمند 3G در سراسر دنیا قادر خواهند بود تا از یک تجربه منحصر به فرد و درجه یک در گوشی‌های هوشمند لذت ببرند».
گوشی‌های هوشمند L90 در ابتدا در کشورهای آسیای میانه عرضه شده و سپس در سراسر دنیا ارائه خواهد شد. اطلاعات بیشتر در هنگام پرده‌برداری از این گوشی در دسترس خواهد بود.
ویژگی های اصلی گوشی L90:
-    پردازنده: چهار هسته ای MSM8226 Qual comm- 1,2 GHZ 
-    صفحه نمایش: qHD IPS    4.7 اینچی   (960x 540 , 235 )
-    حافظه: 8 گیگا بایت/ 1 گیگا بایت  RAM/ دارای شکاف SD Card  (تا ظرفیت 32 گیگا بایت) 
-    دوربین پشت: 8 مگا پیکسل و 5 مگاپیکسل با قابلیت زوم خودکار (بسته به بازاری که در آن ارائه شده است)، دوربین جلو: 1.3 مگاپیکسل
-    باتری: 2540 میلی آمپر
-    سیستم عامل: اندروید 4.4 کیت‌کت
-    اندازه: 5/131 x 66x   7/9 میلی‌متر 




آیا یاقوت گزینه مناسبی برای شیشه گجت های هوشمند است؟


Tony Tripeny مدیر اجرایی گوریلا گلاس در یک کنفرانس با اشاره به "کریستال یاقوت” اعلام کرد که این محصول نکات منفی مختلفی دارد. این همان ماده ایست که اخیرا شایعاتی در مورد استفاده اپل از آن برروی محصولات خود بجای گوریلا گلاس وجود داشته است. اعلام شده بود که برروی صفحه نمایش آیفون بعدی از این محافظ استفاده خواهد شد. وی می گوید:

هنگامی که ما به این (کریستال یاقوت) نگاه می کنیم، متوجه بسیاری از ایرادات و معایب آن در برابر گوریلا گلاس می شوید. این ماده ۱۰ برابر گرانتر و ۱.۶ برابر سنگین تر از گوریلا گلاس می باشد و به ۱۰۰ برابر انرژی بیشتر برای تولید نیاز دارد. همچنین این محصول با محیط زیست سازگار نیست و نور کمتری را از خود عبور می دهد که این موضوع به معنای مصرف بیشتر انرژی باتری می باشد.

به نظر می رسد که این اظهار نظر تا حدودی مغرضانه باشد. یاقوت یکی از موادی است که خاصیت ضدخش بسیار زیادی دارد، اما آزمایش ها نشان داده اند که گوریلا گلاس می تواند تا ۲.۵ برابر فشار بیشتری تحمل کند. به هر حال باید دید اپل در نهایت از کدام پوشش برروی آیفون بعدی خود استفاده می کند.

عینک گوگل و معایب و مضایب آن

عینک گوگل مدت‌هاست تیتر یک روزنامه‌ها و سایت‌های سراسر دنیاست، یک عینک جنجال برانگیز که به هرجا با آن نگاه می‌کنید اطلاعات زیادی از آن روی صفحه‌ای که هیچ کس جز شما آن را نمی‌بیند ظاهر می‌شود. منظور شیشه عینک شماست. دقیقا سخت افزار نقشه گوگل روی زمین است.

این عینک هوشمند چند وقتی است چراغ خاموش وارد بازار ایران شده و ماحصل گشت و گذارهای ما هم در بازار شد همین عکسی که از پشت ویترین یکی از مغازه‌ها در یک مرکز خرید در پایتخت تهیه شده است.




با عینک هوشمند گوگل اگر به هوا نگاه کنید؛ هواشناسی آنلاین را خواهید دید؛ اگر به زمین نگاه کنید مکان خود را خواهید فهمید؛ اگر به بناها و اجسام نگاه کنید تمام اطلاعات قبل و حال و بعد آن را خواهید دانست.

عینک گوگل شما را می شناسد
علیرضا سلام؛



چند عکس گرفته شده با عینک گوگل در تهران:






حال سوال اینجاست آیا مسولین با ورود این تکنولوژی به کشور (که از آن در دنیا به عنوان یک ابزار کاملا حاسوسی نام برده می‌شود)؛ تدابیر لازم برای حفظ اطلاعات و امنیت هم وطنانمان را در استفاده از این ابزار جدید پیش بینی کرده‌اند؟ 



عینگ گوگل در حال حاضر با قیمت بین 10 تا 12 میلیون تومان در تهران به فروش می‌رسد.


کمپانی گوگل سیستم عامل Android 4.4 KitKat و اسمارت فون نکسوس ۵ خود را سال گذشته معرفی کرد. حال شایعاتی منتشر می شود که این شرکت از سیستم عامل اندروید ۴.۵ که در حال حاضر مشخص نیست با چه نامی شناخته می شود و تبلت نکسوس ۸ خود در ماه جولای ۲۰۱۴ رونمایی خواهد کرد.

گوگل از اندروید 4.5 و تبلت نکسوس 8 خود در ماه جولای رونمایی میکند


نسخه جدید اندروید تیر ماه رونمایی می شود

براساس خبری که Android Geeks منتشر کرده، افراد مطلع از برنامه های گوگل عقیده دارند که این شرکت از اندروید ۴.۵ خود در رویداد Google I/O که در ماه جون برگزار می شود، رونمایی نخواهد کرد و بجای آن، در ماه جولای شاهد معرفی آن به همراه تبلت نکسوس ۸ خواهیم بود. منابع همچنین اعلام کرده اند که در رویداد Google I/O شاهد معرفی هیچ محصولی نخواهیم بود. عده ای عقیده دارند که گوگل به تولید تبلت های ۷ اینچی خود پایان داده و به جای آن تبلت هایی ۸ اینچی را تولید و عرضه می کند.

هر عمل غیر قانونی که دانش فن آوری رایانه ای لازمه ارتکاب، رسیدگی و تعقیب قانونی آن باشد را تقلب رایانه ای می گویند.
طی سالیان متمادی، اشخاص متقلب شیوه های زیادی را برای ارتکاب تقلب رایانه ای به کار برده اند. تعدادی از متداولترین روشها به شرح زیر توضیح داده می شوند.


اسب تروا: مجموعه ای از دستورهای رایانه ای غیرمجاز در یک برنامه مناسب و مجاز است. دستورهای غیر مجاز مزبور در یک زمان از قبل مشخص شده یا در شرایط لز پیش تعیین شده ای، اعمال غیر قانونی را انجام می دهند.اسب تروا غالبا در نرم افزاری قرار داده می شود که به صورت ابزار کمکی در برنامه های نرم افزار عمومی عمل می کند. برای مثال برای هزاران مشترک مستقیم آمریکایی پیامهایی حاوی هدیه یک نرم افزار رایگان ارسال میشود. کاربرانی که ضمایم پیام را باز می کنند ناآگاهانه اسب تروا را رها میکنند و اسب تروا به صورت مخفی و سری نام حساب و کلمه عبور مشترک را کپی کرده وآن را برای فرستنده پیام ارسال می کند.
نوع دیگری از اسب تروا، نمایش شماره کارت های اعتباری هنگام فشردن کلید توسط کاربر و ارسال آن به وسیله پست الکترونیکی برای سازنده نرم افزار است. و ................
تکنیک گرد کردن به پایین: به طور مکرر توسط موسسات مالی پرداخت کننده بهره استفاده می شود. برنامه نویس، برنامه محاسبه بهره را به شکلی طراحی می کند که محاسبات بهره را تا دو رقم اعشار به پایین گرد می کند. مبالغ کمتر از یک سنت، به دلیل گرد گردن به پایین، از محاسبات بهره کسر و به حساب برنامه نویس یل شخصی که مسئولیت کنترل حسابها را بر عهده دارد واریز می شود. کسی متوجه این موضوع نمی شود زیرا کلیه دفاتر تراز هستند.
تکنیک سالامی: پولهای خرد و ناچیز طی یک دوره زمانی اختلاس می شود. برای مثال رییس حسابداری ناراضی یک شرکت تولیدی در حال رشد در کالیفرنیا با کمک کارمند خود از تکنیک سالامی استفاده کرد. او سیستم رایانه ای شرکت را براس دستکاری و افزایش سیستماتیک بهای تمام شده  کلیه محصولات شرکت به میزانی کمتر از یک درصد، به کار گرفت. افزایش های مزبور به حسابیک مشتری جعلی منظور و سپس توسط حسابدار شرکت اختلاس می شد. طی چند ماه هزینه های شرکت به صورت تقلب آمیز به میزان کمتر از یک درصد افزایش پیدا کرد. به دلیل اینکه کلیه هزینه های شرکت با هم و به یک نسبت افزایش پیدا می کردند حساب یا هزینه خاصی توجه کسی را به تقلب جلب نمی کرد.
در پشتی یا دوره ده پشتی: راهی برای ورود به سیستم و دور زدن کنترلهای امنیتی سیستم است. برنامه نویسان غالبا درهای پشتی را برای اصلاح برنامه ها و رفع اشکالات سیستم در حین طراحی در سیستم قرار میدهند و معمولا آنها را قبل از اجرای سیستم حذف می کنند. هرکسی این در را شناسایی کند می تواند وارد برنامه شده و مرتکب تقلب شود. همچنین برنامه نویسان میتوانند قبل از پایان کار، درهای پشتی را در برنامه خود جاسازی کنند. این عمل به آنها اجازه می دهد بعد از ترک شرکت به سیستم مزبور دسترسی داشته باشد.
سوپر زپ: استفاده غیر مجاز از برنامه های خاص سیستم برای دور زدن کنترلهای سیستم و انجام اعمال خلاف قانون است. نام این تکنیک از یک نرم افزار کمکی به نام سوپر زپ گرفته شده است. نرم افزار مربوط برای استفاده در شرایط اضطراری مانند بازسازی دوباره یک سیستم متلاشی شده توسط شرکت آی بی ام طراحی شد.
تکثیر غیر مجاز نرم افزار: نسخه برداری از نرم افزار بدون اخذ مجوز از ناشر آن است.
کلاه گذاشتن اطلاعاتی: تغییر داده ها و اطلاعات قبل، طی یا پس از ورود به سیستم اطلاعاتی است. تغییر میتواند با حذف، دستکاری یا اضافه کردن اطلاعات کلیدی به سیستم انجام شود.
نشت اطلاعاتی: به نسخه برداری غیر قانونی از داده ها و اطلاعات یک شرکت اشاره می کند.
مثلا یکی از کارمندان شرکت یک نسخه از فهرست مشتریانش را به دست آورده و به دیگر شرکتها قروخته است.
کولی گرفتن: وصل شدن به یک خط ارتباط از راه دور و جفت شدن با یک کاربر مجاز و قانونی قبل از ورود کاربر مزبور به سیستم است. کاربر مجاز و قانونی ناآگاهانه یک متقلب را با خود وارد سیستم می کند.
تظاهر یا نقش بازی کردن: فرد متقلب با بازی کردن نقش یک کاربر مجاز، امکان دسترسی به سیستم را به دست می آوردو این روش مستلزم این است که متقلب شماره شناسایی و کلمه عبور کاربر مجاز را بداند. فرد متقلب زمانی که وارد سیستم میشود از تمام مزایای یک کاربر مجاز برخوردار می شود.
مهندسی اجتماعی: فرد متقلب یک کارمند را برای دریافت اطلاعات مورد نیاز برای ورود به سیستم فریب می دهد. افراد متقلب ممکن است عنوان کنند که مسئولیت انجام یک تحقیق امنیتی را بر عهده دارند و کارمندان را وادار می کنند تا اطلاعات محرمانه را در اختیار آنها قرار بدهند. آنها ممکن است به اپراتور تلفن زده و ادعا کنند کارمند شرکت هستند و کلمه عبور خود را فراموش کرده اند.
بمب ساعتی سیستمی: برنامه ای است که تحت شرایط خاص عمل میکند یا یک زمان خاصی موجب کشیدن ماشه آن می شود و عمل می کند. هنگامی که ماشه بمب کشیده شد، انفجار بمب موجب خرابی سیستم، آسیب دیدگی برنامه ها، داده ها و اطلاعات می شود.
نفوذ کردن یا تجاوز کردن: دسترسی غیر مجاز و استفاده از سیستم رایانه ای به وسیله رایانه های شخصی و شبکه ارتباط از راه دور است. رخنه گران قصد آسیب رساندن به به سیستم را ندارند. آنها بیشتر به قصد مطرح شدن و کنجکاوی وارد سیستمها می شوند و سیستمها را به منظور پیدا کردن برنامه هایی برای نسخه برداری و نگهداری مورد بررسی قرار می دهند.
رفتگری یا جستجوی زباله دان: دستیابی به اطلاعات محرمانه از طریق جستجو در ثبتها، اسناد و مدارک شرکت است. دامنه شیوه رفتگری از جستجوی ظروف زباله شرکت برای به دست آوردن گزارشهای ستاده یا نسخه های کپی شده از اطلاعات محرمانه تا پوشش حافظه رایانه است.
استراق سمع: افراد متقلب را قادر میسازد تا به روابط خصوصی یا معاملات و رویدادهای دیگران پی ببرند. یک راه برای پی بردن به ماهیت سیگنالهای ارسالی استراق سمع تلفنی است. تجهیزات مورد نیاز برای این کار یک خط ارتباطی بدون حفاظ است. که در تمام فروشگاه های الکترونیکی محلی موجود است.
تهدید های پست الکترونیکی: ارسال یک پیام تهدید آمیز برای به ستوه درآوردن دریافت کننده پیام و وادار کردن او به انجام اقداماتی که بعدا وسیله ای برای کلاه برداری خواهد شد.
حمله سرکاری: زمانی رخ می دهد که حمله کننده بمب های پست الکترونیکی ارسال می کند. بدین طریق تعداد زیادی پیام (صدها پیام در یک ثانیه) با آدرسهای جعلی ارسال می شود به طوری که ظرفیت سرویس دهنده خدمات پست الکترونیکی اینترنتی تکمیل شده و سیستم خاموش می شود. حمله سرکاری دیگر، ارسال حجم زیادی داده و اطلاعات به شبکه یا سرویس دهنده وب است به طوری که شبکه یا وب مزبور منفجر می شود .این حملات با نامهای ساختگی از قبیل "بونک، بوینک، سین فلود و .....انجام می شود.
تروریسم اینترنتی: تجاوز گرانی هستند که از اینترنت برای قطع تجارت الکترونیکی و آسیب رساندن به ارتباطات اشخاص و شرکت ها استفاده می کنند.
شایعه سازی اینترنتی: استفاده از اینترنت برای انتشار اطلاعات غلط یا گمراه کننده درباره شرکت هاست. این کار را میتوان به چند روش انجام داد. پیامهای تحریک آمیز در گفتگوی همزمان بر روی اینترنت، ایجاد سایتهای وب و پخش شایعات مختلف از این دسته هستند.
شماره گیری جنگی: تجاوزگران با برنامه نویسی رایانه ای خود برای شماره گیری هزاران خط تلفن به دنبال پیدا کردن مودم های بیکار می گردند. تجاوز گران وارد مودم های بیکار شده ورایانه شخص متصل به این مدل را تسخیر کرده و سپس امکان دسترسی به شبکه ای که این رایانه به آن متصل است را به دست می آورند.
شکستن کلمه عبور: هنگامی رخ میدهد که یک مزاحم به پدافند و سیستم دفاعی نفوذ کرده و فایلهای حاوی کلمه های عبور معتبر را به سرقت می برد، آنها را کد گشایی کرده و برای دسترسی به منابع سیستمی از قبیل فایلها،برنامه ها و اطلاعات از آنها استفاده می کند.
نامه پراکنی: ازسال نامه های پست الکترونیکی با پیامهای مشابه برای کلیه کاربران یا مدیران تجاری است. ارسال کننده نامه ممکن است این کار را برای سرگرمی وشوخی و یا به عنوان یک روش قانونی و درست انجام دهد.
ویروسهای رایانه ای: بخشی از یک کد قابل اجراست که خود را به نرم افزار متصل می کند. بیشتر ویروسها دارای دوفاز هستند. در فاز اول، ویروس خودرا تکثیر کرده و در سایر سیستم ها یافایل ها بخش می کند. فاز تکثیر معمولا با رویدادهای از قبل تعریف شده ای مانند روشنکردن رایانه، استفاده یا خروج از نرم افزار، ایجاد کردن باز کردن یا بستن یک سند، فرا رسیدن یک تاریخ معین یا تعداد دفعات معین استفاده از یک نرمافزار رخ میدهد. در فاز حمله، ویروس توسط حوادث و رویداد های از قبل تعریف شده ای فعال می شود و ماموریت خود را انجام می دهد.
ویروسها میتوانند موجب تخریب یا تغییر برنامه ها، داده ها واطلاعات شوند، کنترل رایانه  را به دست بگیرند، حافظه اصلی رایانه را از بین برده، فایلها و فهرست های راهنما را حذف یا تغییر نام دهند، دیسک سخت رایانه را دوبتره فرمت دهند، یا مانع راه اندازی سیستم توسط کاربران یا مانع دسترسی آنان به داده های روی دیسک سخت گردند و ............
کرم: شبیه یک ویروس است با این تفاوت که بخشی از یک کد پنهان شده در یک برنامه فعال نیست بلکه خود یک برنامه است. همچنین یک کرم ، تکثیر میشود و به صورت فعال در دیگرسیستمها حرکت می کند. غالبا زیاد عمر نمی کند ولی تازمانی که فعال است بسیار مخرب است.








مراقب بازی‌های مشابه Flappy Birds باشید!


 Dong Nguyen سازنده بازی، علت حذف آن را ایجاد مشکلات زیاد در زندگی کاربران و عذاب وجدان خودش اعلام کرد! به هر حال افراد زیادی از این موقعیت پیش آمده استفاده کردند و بازی‌های رایگان و بعضاً پولی مختلفی را روانه کردند تا بتوانند از آب گل‌آلود ماهی گرفته و کمی از محبوبیت Flappy Bird را بدزدند. بعضی از این بازی‌ها تنها گیم‌پلی مشابه بازی Flappy Birds دارند و برخی دیگر که معمولاً به گوگل پلی راه نیافته‌اند حتی گرافیک بازی را نیز درست مانند این بازی محبوب شبیه‌سازی کرده‌اند؛ اما اشکال کار کجاست؟
گزا رشی از :پارسا منصوری وحید

به گزارش شرکت امنیتی TrendMicro؛ برخی از این بازی‌های مشابه با ارسال پیامک ناخواسته به شماره‌های خاص هزینه‌های سنگینی بر روی دست کاربران گذاشته‌اند. البته این تمام ماجرا نیست و برخی از این بازی‌ها سعی می‌کنند بدون متوجه شدن کاربر به سرورهایی متصل شوند تا علاوه بر ارسال پیام از ظهور نوتیفیکیشن‌های پیام‌های حاوی یک محتوای خاص جلوگیری کنند. این بازی‌ها همچنین احتمال دزدی‌های از طریق فیشینگ را نیز افزایش می‌دهند.

توصیه ما این است که تنها در صورتی اقدام به نصب این بازی کنید که بتوانید فایل apk اصلی مخصوص اندروید را پیدا کنید و یا آن را از فروشگاه‌هایی معتبر دانلود کنید.



چطور می توان صفحه کلید رایانه را قفل کرد؟

خیلی ساده و بدون نیاز با انجام کاری پیچیده و دشوار و یا حتی دانلود و نصب نرم افزاری می توانید صفحه کلید خود را قفل کنید.
گام اول:
8 ثانیه دکمه ی Shift راست کیبورد خود را نگه دارید.
گام دوم:
صفحه زیر باز می شود بر روی دکمه ی yesکلیک کنید.

گام سوم:
صفحه کلید شما قفل شده است حالا اگر می خواهید آن را باز کنید دکمه ی shift راست را 8 ثانیه ی دیگر نگه دارید.








تبلت 12 اینچی گوگل کی به بازار می آید؟

نکسوس ۱۲دستگاهی با رابط کاربری اندروید ۴.۵، ظاهری زیبا و اسنپ دراگون ۲۰۰۰ ساخته شرکت گوگل است.
درحالیکه تبلت های جدید نکسوس ۸ و نکسوس ۱۰ (نسخه جدید) هنوز معرفی نشده اند، طرحی از تبلت ۱۲ اینچی گوگل با نام نکسوس ۱۲ منتشر شده که در ادامه مشاهده می کنید. 

This-Nexus-12-Concept-Looks-Awesome-Has-Cool-New-Android-4-5-UI-423159-2



اخیرا شاهد خبرها و شایعاتی بودیم که براساس آن اعلام شد خط تولید دستگاههای نکسوس گوگل قطع و تولید نسخه های Play Edition محصولات مختلف بجای آنها ادامه پیدا می کند. حتی فروش موتورولا به لنوو باعث شد تا عده ای به این موضوع فکر کنند که گوگل علاقه ای به فعالیت در بخش سخت افزار ندارد.


از این موضوع که بگذریم، TechnoToast یکی از کاربران DeviantArt قدمی به جلو گذاشته و نشان میدهد که نکسوس ۱۲ گوگل چگونه می تواند باشد. برروی این دستگاه، سیستم عامل اندروید ۴.۵ به همراه یک رابط کاربری جدید قرار دارد. بدنه این دستگاه از جنس فولاد ضد زنگ و صفحه نمایش آن دارای حاشیه بسیار کم است.

This-Nexus-12-Concept-Looks-Awesome-Has-Cool-New-Android-4-5-UI-423159-3

صفحه نمایش ۱۲ اینچی super AMOLED با رزولوشن ۵K (رزولوشن ۵۱۲۰ در ۲۷۰۰ پیکسل) با پوششی از یاقوت و چگالی پیکسلی ۳۸۲ ppi، پروسسور ۸ هسته ای ۳.۴ گیگاهرتزی Qualcomm Snapdragon 2000، رمی ۶ گیگابایتی و یک باتری ۸۰۰۰ mAh از جمله مشخصات این تبلت ۱۲ اینچی است. دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی invis و دوربین اصلی ۳۲ مگاپیکسلی ۸K از دیگر ویژگی های آن می باشد. نکته جالب این طرح وجود ۴ سیستم عامل Android 4.5, Windows RT, Chrome و Ubuntu (مولتی بوت) برروی آن است که کاربر براساس نیاز خود از آنها استفاده می کند.

البته این کانسپت بسیار رویایی می باشد، اما شاید به مرور زمان شاهد ورود چنین دستگاههایی با این مشخصات به بازار باشیم.

به گزارش دوره ده  تهیه بکاپ از ویندوز 8 یکی از مشکلات کاربران ویندوز 8 است. اکنون با معرفی نرم افزار RecImgManager شما می توانید از فایل های ویندوز و نرم افزارهای خود بکاپ تهیه کنید. که در صورت ویروسی شدن سیستم با استفاده از این بکاپ اقدام به باز سازی فایل های سیستمی خود کنید و دیگر لازم نباشد اقدام به نصب مجدد ویندوز کنید.
شما پس از دانلود فایل اولیه نرم افزار RecImgManager اقدام به نصب آن کنید و پس از پاسخ دادن به سوال امنیتی (Yes را بزنید) اقدام به نصب آن کنید. (در مرحله بعد بر روی I Agree کلیک کنید.) در فرایند نصب نرم افزار، سیستم باید به اینترنت متصل باشد چرا که نرم افزار فایل های نصبی خود را ابتداد دانلود کرده (حجم آن در حدود 4 میگ می باشد.) سپس اقدام به نصب آن می کند. 
پس از بالا آمدن نرم افزار از قسمت شماره یک می توانید اقدام به بکاپ کیری کنید و از قسمت شماره دو می توانید اقدام به بازکردانی بکاپ خود کنید.



دیگر تصاویر مراحل بکاپ گیری نرم افزار
در تصویر آخر شما بکاپ های گرفته شده را مشاهده می کنید.










فرزند خوانده‌ ای به نام nexos5

مدتی است که آقای متخصص تیم دوره ده، محصولات جدید دنیای فناوری را مورد بررسی قرار می دهد و بیشتر محصولاتی را که هنوز وارد بازار ایران نشده اند را به شما معرفی می کند.
به گزارش دوره ده؛ دنیای فناوری اطلاعات روزبه روز در حال پیشرفت است و هر ساعت باید منتظر یک شگفتی باشیم دیگر حکایت مگابایت و گیگابایت نیست دنیا هر روز شاهد یک انقلاب جدید است. محصولات یکی پس از دیگری می آیند تا بر سکوی اول بنشینند ولی تا چند دقیقه ای را بر جایگاه اول تکیه می زنند رقیب دیگری پای به میدان می گذارد و دیگران را از سر راه بر می دارد. دیگر گذشت آن زمانی که هر سال یک محصول جدید را می دیدیم و تا سال بعد با آن به دیگران پز می دادیم. امروز دور دور فناوریست یعنی دیگر پز دادنی درکار نیست هیچکس نمی تواند بگوید محصول من بهتر است چون مجبور می شود حرف خود را پس بگیرد. تیم دوره ده هر هفته تغریبا 5 یا 6 محصول را مورد بررسی قرار می دهد که سعی میکنیم تعدادشان را بیشتر کنیم. امروز نیز به سراغ فرزند خوانده گوگل، خالق ربات سبز رفتیم. شرکت ال جی  پس از همکاری با گوگل پدر انردوید، اقدام به ساخت نکسوس 5 کرد و نتیجه این همکاری ساخت محصولی زیبا و با کیفیت بود. اگر خاطرتان باشد چند روز پیش بود که این تلفن هوشمند به روی میز دوره ده آمد و عکس های آن را برای شما منتشر کردیم. حالا امروز به بررسی دقیق تر آن می پردازیم تا شما با تمام زوایای آن آشنا شوید.



طراحی
در بخش طراحی شاهد یک زیبایی اصیل هستیم که در نگاه اول چشم همگان را به خود خیره می کند. نکسوس ۵ دارای ابعاد ۱۳۷ در ۶۹ در ۸.۶ میلیمتر است و وزن آن نیز۱۳۰ گرم است که در مقایسه با رقبای خود وزن قابل قبولی دارد.  این مدل از یک بدنه پلی کربنات ساخته شده و بدنه کاملا مات است.





وقتی از روبرو به این دستگاه نگاه می کنید یک صفحه نمایش یک دست را مشاهده می کنید که در بالای آن دوربین دوم 1.3 مگاپیکسل و خروجی مکالمه با یک طراحی زیبا در کنار سنسورهای نور محیطی و مجاورت قرار گرفته است.



در لبه چپ این تلفن دکمه‌ های صدا تعبیه شده اند و در قسمت شمالی یک درگاه مخصوص هدفون را مشاهده می کنید




در لبه سمت راست نیز دکمه پاور و درگاه میکرو سیم با الهام از طرح محصولات شرکت اپل هستیم که با استفاده از سوزن مخصوص دوره ده سیمکارت باز می شود. نکته قابل توجهی که در مورد کلیدهای این گوشی باید در نظر داشت این است که ال جی از سرامیک برای ساخت آن ها استفاده کرده است.



در لبه جنوبی نیز اسپیکر، میکروفن و درگاه میکرو USB تعبیه شده است. 



در قسمت پشت این تلفن هوشمند دوربین اصلی  با حاشیه بزرگ به همراه فلش LED که زیر آن قرار گرفته و لوگوی بسیار زیبای نکسوس که از بالا به پایین کشیده شده است. 




صفحه نمایش
نکسوس ۵ درارای یک صفحه نمایش 4.95 یا همان 5 اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل از نوع True HD IPS با وضوح Full HD است. هچنین در تست زاویه دید این صفحه نمایش نمره قابل قبولی را به خود اختصاص می دهد.






سخت افزار
این تلفن از یک پردازنده  Snapdargon 800 با چهار هسته Krait 400 و فرکانس 2.3 گیگاهرتز  بهره می برد. همچنین این دستگاه شامل حافظه رم 2 گیگابایت و حافظه داخلی 16 و 32 گیگابایت است. مسولیت بخش گرافیک را نیز Adreno 330 بر عهده دارد که باید گفت از نظر سخت افزاری نیز در رده خوبی قرار می گیرد. نکسوس ۵ همچنین دارای LTE است و گوگل سعی کرده تا با اضافه کردن قابلیت 4G به این محصول به ندای افرادی که از نداشتن LTE در نکسوس ۴ شکایت می کردند، پاسخ دهد.


باتری
نکسوس ۵  دارای یک باتری ۲۳۰۰ میلی آمپر ساعتی است که در مقابل سخت افزار و صفحه نمایش یک باتری قدرتمند به حساب می آید.



دوربین
یکی از بخش های مورد علاقه کاربران در تلفن های هوشمند دوربین آن است که در بازار ما دومین اصل مهم برای خرید یک تلفن هوشمند به حساب می آید ( این مسئله به کل اشتباه است). 
با وجود ضعف نکسوس های نسل قبل در بخش دوربین این بار نکسوس 5 توانست از برادران قبلی خود پیشی بگیرد. در این مدل از یک دوربین 8 مگاپیکسلی استفاده شده که با خیلی از 8 مگاپیسلی های دیگر تفاوت دارد. این سنسور از نوع MP CMOS است که اندازه پیکسل‌ها در آن 1.4 میکرومتر و سایز سنسور نیز 1/3.2 اینچ با لرزشگیر اپتیکال است..باید گفت که این دوربین یکی از مدل های خوب کمپانی سونی به حساب می آید. 







نرم افزار
در این بخش همه چیز بوی نو می دهد چراکه در هنگام بالا آمدن شاهد سیستم عامل جدید گوگل یعنی اندروید 4.4 به شما سلام می کند. رابط کاربری تفاوت چندانی با نسخه های قبل ندارد و می توانید با خیال آسوده همه چیز را بیابید.
این گوشی همه چیز دارد یعنی هرچیزی که برای ورود به دنیای اینترنت را بخواهید در دسترس است. یکی دیگر از مواردی که باید در موردش آسوده خاطر باشید به روز رسانی سیستم عامل است چرا که دیگر به مانند قبل در انتظار ارائه نسخه جدید برای تلفن خود نخواهید بود. هر تغییراتی که در اندروید ایجاد شود یک نسخه هم برای تلفن شما ارسال می شود.



گوگل در سیستم عامل خود از سرویس گفتگوی خود hangouts به جای مسیج استفاده کرده. اپلیکیشنی که کلی قابلیتی که برای هرکدام نیاز به یک اپلیکیشن جداگانه بود را به یکباره برای کاربر فراهم می سازد. 



شما در این گوشی یک دستیار با نام Google Now دارید که قادر اسیت تمام پیام های صوتی شما را پاسخ دهد. کافیست تا در صفحه اصلی صدایش بزنید تا جواب بگیرید.



دیگر قابلیت جدید اندروید کیت کت این گونه است که سعی می کند تا شماره فرد تماس گیرنده با شما را در دیتابیس گوگل جستجو کند و در صورتی که برای شماره تلفن مورد نظر داده ای وجود داشته باشد، آن داده را برای شما نمایش دهد.
به عنوان مثال زمانیکه از یک شرکت با شما تماس می گیرند و شماره های تماس آن شرکت در دیتابیس گوگل ذخیره شده، به همراه نمایش شماره تلفن، نام شرکت هم دیده خواهد شد، حتی اگر در دفترچه تلفن شما ذخیره نشده باشد. 
یکی از جالب های این گوشی اپلیکیشن Cloud Print است. با کمک این نرم افزار می توانید از روی گوشی خود به پرینترهای اطرافتان دستور پرینت بدهید.



این دستگاه هم اکنون با قیمت حدود1/500/000 تومان برای نسخه 16 گیگ و حدود 2/000/000 تومان برای نسخه 32 گیگابایت در بازار موجود است.


آیفون 6 به صفحه نمایش 5.5 اینچ مجهز می‌شود

جــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــد
به گزارش دوره ده؛ آیفون 5s مجهز به یک صفحه نمایش 4 اینچ با رزولوشن 640 در 1136 پیکسل است که تراکم 326ppi را ارائه می‌کند و این بدین معناست که اگر پیش‌بینی دیسپلی‌سرچ به حقیقت تبدیل شود، اپل تراکم صفحه نمایش آیفون را افزایش خواهد داد.

همچنین در این گزارش آمده که نوع پنل آیفون 6 نیز LTPS یا Low-temperature polysilicon است که در حال حاضر در آیفون 5s نیز بکار گرفته شده. این صفحه نمایش که جزو خانواده LCDها به شمار می‌رود، مصرف انرژی بهینه‌ و شدت روشنایی بالایی دارد.



دسپلی‌سرچ همچنین پیش بینی نموده که تلفن‌های اندرویدی و ویندوز فون بسیاری در سایزهای 5.7 اینچ تا 6.2 اینچ تولید خواهند شد و رزولوشن صفحه نمایش آن‌ها نیز به 1440 در 2560 پیکسل خواهد رسید. این بدین معناست که تراکم پیکسل‌ها در ابزارهای اندرویدی و ویندوز فون امسال احتمالا تا 515ppi (پیکسل در اینچ) خواهد رسید.

در ادامه این گزارش آمده است که ساعت هوشمند iWatch اپل، اولین محصول این شرکت خواهد بود که به صفحه نمایش AMOLED مجهز می‌شود. ابعاد این صفحه نمایش 1.3 اینچ برای نسخه مخصوص خانم‌ها و 1.6 برای آقایان پیش‌بینی شده است. برخی نیز معتقدند که این صفحه نمایش از نوع AMOLED منعطف خواهد بود. تراکم این دو صفحه نمایش نیز به ترتیب برای سایز بزرگ و کوچک، 348 و 278 پیکسل در اینچ گزارش شده است.

اخبار بسیاری مبنی بر تلاش اپل نسبت به ارائه یک آیپد 12.9 اینچی به گوش می‌رسد که از رزولوشن 2732 در 2048 پیکسل برخوردار خواهد بود و تراکم 265ppi را ارائه می‌کند.

پیش از این نیز خبرگزاری‌های مختلف در مورد آیفون 6 با صفحه نمایش 4.7 اینچ و 5.7 اینچ گزارش‌هایی را مطرح کرده بودند، اما باید چندماهی صبر کرد و دید آیا اپل نهایتا چهارچوب‌های فعلی خود را برای سایز صفحه نمایش آیفون برهم خواهد زد یا آیفون بعدی نیز با صفحه نمایش 4 اینچ راهی بازار خواهد شد.


اخیرا نیز خبری در مورد دوربین آیفون 6 منتشر شده است که نشان از استفاده از سنسور 8 مگاپیکسلی، در دوربین آیفون 6 دارد.
به گزارش دوره ده؛ اخیرا نیز خبری در مورد دوربین  آیفون 6 منتشر شده است که نشان از استفاده از سنسور 8 مگاپیکسلی، در دوربین آیفون 6 دارد.
این خبر، می تواند پایانی برای تمامی افرادی باشد که در پی رزولویشن بیشتر در دوربین تلفن‌های‌هوشمند هستند؛ اما مطمئناٌ راه‌های دیگری نیز برای افزایش کیفیت ثبت تصاویر در آیفون وجود دارد.



روند پیشرفت دوربین آیفون جدید به نسل قبل شباهت بسیاری دارد یعنی دوربین 8 مگاپیکسل باقی مانده و تغییرات در جهت بهبود پارامترهای دیگر این قسمت است. در آیفون 5s اپل با بزرگتر کردن اندازه پیکسل ها باعث افزایش چشمگیر کیفیت عکس های گرفته شده در نور کم شده بود. همچنین با افزایش میزان گشادگی دهانه لنز ، استفاده از مواد اولیه بهتر در ساخت لنز، فلاش دو گانه و همچنین قابلیت فیلمبرداری صحنه آهسته باعث شده کیفیت دوربین نسبت به قبل افزایش پیدا کند. هرچند در مورد آیفون 6 هنوز این موارد مشخص نشده اما احتمالا از یک لرزشگیر اپتیکال در این محصول استفاده خواهد شد.
بنظر می رسد اپل اهمیت زیادی به اعداد نمی دهد و عقیده دارد که مگاپیکسل بالاتر جای مواردی همچون زوم اپتیکال را نمی گیرد. البته اپل همچنان با این دیدگاه موفق عمل کرده و آیفون 5s در سال 2013 در بسیاری از مجلات و سایت ها در بخش دوربین بعنوان یکی از بهترین های سال معرفی شده بود.



در این مطلب چند ترفند ابتدایی را که برای آشنا شدن با محیط ویندوز هشت احتیاج دارید، برایتان جمع کرده‌ایم.
به گزارش دوره ده؛ ویندوز هشت سر و شکل کاملا متفاوتی با ویندوزهای قبلی دارد و همین امر اولین برخورد کاربران قدیمی را با ویندوز جدید دچار مشکل می‌کند اما اگر کمی با آن سر و کله بزنید خیلی زود لم کار کردن با آن را یاد می‌گیرید. در این مطلب چند ترفند ابتدایی را که برای آشنا شدن با محیط ویندوز هشت احتیاج دارید، برایتان جمع کرده‌ایم.


جلوگیری از باز شدن فایل‌ها در مترو

اگر تازه شروع به کار با ویندوز ۸ کرده باشید شاید وقتی برای اولین بار روی یک فایل تصویری در Windows Explorer دابل کلیک کنید کمی تعجب کنید چرا که ویندوز به جای باز کردن آن فایل در محیطی مانند Windows Picture Viwer آن را با استفاده از یکی از برنامه‌های موجود در رابط بصری و پیشرفته مترو باز می‌کند. به طور کلی ویندوز در حالت پیش‌فرض کلیه تصاویر، موسیقی‌ها، ویدئوها را با استفاده از برنامه‌های موجود در رابط مترو باز می‌کند.

این قضیه حتی در صورتی که فایل‌های مورد نظر را از میزکار یا همان Desktop خود نیز باز کنید، صدق می‌کند. خب حالا ما یک راهکار داریم.

برای جلوگیری از این کار کلید ویندوز روی صفحه‌کلید را فشار داده تا به رابط مترو دسترسی پیدا کنید. سپس عبارت Default Programs را تایپ نموده و کلید Enter را فشار دهید. بعد روی پیوندی که با عبارت Set Your Default Programs مشخص می‌شود کلیک کنید. سپس در رابط کاربری ظاهر شده و در بین فهرست برنامه‌های نصب شده از این رابط، برنامه Windows Photo Viewer را انتخاب کرده و سپس روی تنظیم Set This Program as Default کلیک کنید. تا به عنوان برنـامـه پیش‌فرض برای فایل‌های تصویری در نظر گـرفته شـود. برای فایل‌های ویدئویی نیز می‌توانید برنامه Windows Media Player یا هر برنامه پخـش‌کننده ویـدئـوی دیگر را انتخاب کنیـد. بـه طور کلی در رابط Default Programs شمـا می‌توانید برای اجرای فایل‌ها، برنـامه مورد علاقه خود را تنظیم کنید.

البته لازم بـه یـادآوری است که شما همچنین می‌توانید از برنامه‌هایـی که خودتان آن‌ها را در ویندوز نصب کرده‌اید، استفاده کنید.

نمایش ابزارهای مدیریتی

اگر کمی حرفه‌ای باشید حتما متوجه شده‌اید که در ویندوز ۸ به طور پیش‌فرض ابزارهایی مانند Event Viewer Computer Management و دیگر ابزارهای مدیریتی در صفحه شروع یا همان Start Screen مخفی شده‌اند. اگر شما به طور مکرر از این گونه ابزارها استفاده می‌کنید لازم است بدانید که می‌توانید آن‌ها را از حالت مخفی در آورید.

برای این منظور در صفحه Start screen ماوس خود را به گوشه راست بالا یا پایین این صفحه حرکت داده و سپس روی بخش Settings که ظاهر شده کلیک کنید. شما همچنین می‌توانید با ترکیب کلیدهای میان‌بر WinKey-C به این بخش دسترسی داشته باشید. به هر حال از هر روشی که استفـاده می‌کنید نـوار لغزنده Show Administrative Tools را از No به Yes تغییر دهیـد. از ایـن پـس ابزارهـای مدیریتـی یا Administrative Tools در صفحه شروع و در بین فهرست تمامی برنامه‌ها ظاهر می‌شوند.

کنترل نگه‌داری خودکار

ویندوز ۸ دارای یک ویژگی جدید زمان‌بندی شده است که به صورت خودکار نرم‌افزارها را به‌روز کرده، اسکن‌های امنیتی انجام داده و سیستم را در نقاط زمان‌بندی شده بررسی می‌کند.

به طور پیش‌فرض وظایف نگه‌داری سیستم در ساعت ۳ صبح اجرا می‌شوند. از آن طرف اگر شما در نقاط زمان‌بنـدی شـده از سیستم خود استفاده می‌کردید ویندوز منتظر می‌مانـد تـا کامپیوتر در حالت Idle یا بیکار قرار بگیرد.

برای تغییر این نقاط زمانی کافی است بخش Action Center را با کلیک روی آیکن پرچم در بخش Tray سیستم (سمت راست نوار وظیفه)خود باز کنید. با باز شدن رابط کاری Action Center می‌توانید گزینه‌ای با نام Automatic Maintenance تحـت فهرست Maintenance را ملاحظه کنید.

بعد با کلـیـک روی پیونـد Change Maintenance Settings می‌توانید نقاط زمانی برای نگه‌داری سیستم خود را تنظیم کنید.

سفارشی‌سازی جست‌وجو

همان طور که می‌دانید زمانی که شما از ویژگی جست‌وجو در ویندوز ۸ خود استفاده می‌کنید برنامه‌های مترو به عنوان یک تنظیم در کنار این جست‌وجوها برای اجرای نتایج جست‌وجو ظاهر می‌شوند.

حال جالب این جا است که شما می‌توانید این برنامه‌ها را کنترل کرده و فهرست برنامه‌ها را بهتر مدیریت کنید. اول از همه روی بخش Settings از هر جایی روی سیستم خود کلیک کرده و سپس روی پیوند More PC Settings کلیک کنید. بعد از صفحه PC Settings روی Search Category کلیک کرده و از نوار لغزنده برای مخفی کردن برنامه‌هایی که در هنگام جست‌وجو به آن‌ها نیازی ندارید استفاده کنید.