بچه های دوره 10 دبستان پارسا

طراح ایرانی جدیدترین محصول بی‌ام‌و +عکس

در آخرین هنر نمایی نادر فقیه زاده یکی از طراحان ارشد بی ام و، بخش اصلی طراحی بی ام و سری 7 جدید را بر عهده داشته است. از اعضای اصلی تیم طراحی بی ام و سری هفت می‌توان به نادر فقیه زاده،کریم حبیب و آدریان ون هایدونگ سر طراح ارشد بی ام و، اشاره کرد.

پیش از این نادر فقیه زاده نقش اصلی در خلق بی ام و سری 6 نیز داشته است.پس از سری 6، نادرفقیه زاده در چند سال اخیر بیشتر بر روی طراحی بدنه سری هفت جدید کار کرده است. خودرویی که پرچمدار خودروهای بی ام و است.او در سال 2001 توسط کریس بنگل سر طراح افسانه‌ای بی ام و، وارد بخش طراحی شرکت بی ام و می‌شود.

فقیه زاده یکی از معدود طراحانی است که در شرکت بی ام و همزمان به طراحی داخلی و خارجی دو خودرو مختلف پرداخته است. سیاست شرکت بی ام و اجازه نمی‌دهد طراحان همزمان به طراحی داخل و خارج خودرو بپردازند.

اما طرح‌های نادر باعث شد بی ام و در این خصوص سخت گیری نکند.قبل از اینکه نادر فقیه زاده، مسوول طراحی بدنه بی ام و سری هفت جدید شود. او طراحی بدنه سری6 و طراحی داخلی نسل 7 بی ام و را همزمان بر عهده داشت.او درباره طراحی بی ام و سری 6 می‌گوید؛ می‌خواستم یک هویت و روح خاص به این خودرو بدهم برای همین از حرکت موج آب الهام گرفتم.

طراح ایرانی جدیدترین محصول بی‌ام‌و +عکس

اما چه شد که نادر فقیه‌‌زاده به آلمان رفت. نادر در سال 1355 در تهران به‌دنیا آمد. او در سال 1986 به خاطر شغل پدرشان که در کنسولگری ایران در فرانکفورت و هامبورگ کار می‌کرد به اتفاق خانواده به آلمان رفتند و دوران مدرسه را در آنجا گذراندند. 

 نادر به طراحی علاقه ی زیادی داشت و از این رو با انتخاب رشته « طراحی وسایل نقلیه » در دانشگاه فورزهایم آلمان اولین قدم‌ها را برداشت و با اینکه این دانشگاه 4 نفر را در هر ترم می‌پذیرفت ولی او با موفقیت قبول شد و در 1996 با مدرک فوق لیسانس طراحی خودرو فارق التحصیل شد. 

نادر فقیه زاده در مصاحبه‌ای گفته است که همیشه از کودکی وقتی ماشین‌های مختلف را می‌دیدم یک احساس فانتزی خاصی داشتم. مثلا یک بنز اس 280 همیشه در کوچه ما پارک بود که برای من یک روح یا حس خاصی داشت. برایم جالب بود که چطور یک خودرو اینقدر شخصیت دارد. 

طراح ایرانی جدیدترین محصول بی‌ام‌و +عکس


آن زمان نمی‌دانستم که قبل از تولید یک اتومبیل، یک طراح این طرح را با عشق کشیده است.اما چه شد که نادر فقیه زاده وارد بی ام و، شد خودش تعریف می‌کند. در دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کردم در آخر هرترم نمایشگاه کارهای طراحی خودمان را داشتیم. در این مراسم معمولا مهمان‌های مهمی می‌آمدند. این مهمان‌ها طراحان و مسوولان شرکت‌های خودروسازی مشهور دنیا بودند که اکثرشان از شرکت‌های خودروسازی آلمان از قبیل بنز، بی ام و، پورشه و ... آنجا بودند.  آن‌ها می‌آمدند که رابطه بین دانشجویان و صنعت ایجاد شود. به این وسیله بود که در ترم 4، پورشه و بی ام و برایم امکاناتی برای بورسیه دادند و چون من به بی ام و احساس خوبی پیدا کرده بودم انتخابم بی ام و شد.

اما او درباره صنعت خودروی ایران چگونه فکر می‌کند. نادر فقیه زاده معتقد است که آنچه صنعت خودرو ایران به آن نیاز دارد ارتباط درست بین صنعت و دانشگاه است چرا که در ایران استعداد‌های زیادی بین جوانان برای طراحی خودرو وجود دارد.






چرا کره شمالی اینترنتش را قطع کرد؟


چراحکومت کره شمالی اینترنت موبایل خارجی‌ها را خاموش کرد؟



تنها اپراتور مخابراتی فعال در کشور کمونیستی کره شمالی Koryolink دسترسی 3G نسل سوم را برای خارجی‌ها قطع کرد.

هنوز دلیل قطعی انجام این کار اعلام‌ نشده و زمان آنلاین شدن مجدد کاربران نیز مشخص نشده است.این اتفاق تنها یک روز پس از وقوع آتش‌سوزی در هتل کوریوی پیونگ‌یانگ رخ می‌دهد که برخی کاربران قصد داشتند از صحنه آتش سوزی عکس گرفته و روی صفحه ایسنتاگرام خود منتشر کنند.

ممکن است کره‌ای‌ها این راه‌حل را برای جلوگیری از شرمساری جلوی چشم جهانیان اتخاذ کرده باشند.



صورتحساب تلفن همراه خود را از طریق ایمیل دریافت کنید + آموزش


اگر شما هم به جمع طرح همراهان طبیعت همراه اول پیوسته‌اید یا علاقمند به غیرفعالسازی دریافت قبض کاغذی خود هستید، برای دسترسی سریع و آسان به اطلاعات قبوض خود می‌توانید از دیگر روش‌های رویت صورتحساب، استفاده کنید. علاوه بر روش‌های پیشین برای اطلاع از هزینه و یا جزییات صورت حساب از جمله ارسال M به سرشماره پیامکی ۹۹۰۰۰۹، از ابتدای تیرماه امسال با توسعه سامانه ۹۹۰۰۰۹ و تکمیل فرآیند اطلاع رسانی مشترکین دائمی همراه اول، می‌توانید صورتحساب خود را از طریق ایمیل دریافت کنید.


برای دریافت اطلاعات حساب از طریق ایمیل کافی است مراحل زیر را طی کنید:


۱- ارسال E به سامانه ۹۹۰۰۰۹
ابتدا باید حرف E انگلیسی را به شماره ۹۹۰۰۰۹ پیامک بزنید و در نتیجه پیامکی با محتوای زیر دریافت خواهید کرد:

مشترک گرامی، آدرس ایمیل خود را به صورت زیر به سامانه ارسال فرمایید:
آدرس ایمیل E,
مثال :E,user@noavar.ir

پس از دریافت این پیامک، نشانی ایمیل خود را به شیوه صحیح اعلام شده به سامانه ارسال کنید.
مانند: E,name@mci.ir 


۲- ثبت آدرس ایمیل در سامانه ۹۹۰۰۰۹
پس از ارسال آدرس ایمیل خود، پیامکی با محتوای زیر دریافت خواهید کرد:
مشترک گرامی، ایمیل E,name@mci.ir  شما در سامانه ثبت گردید.

درصورت تمایل به دریافت ماهانه صورتحساب از طریق ایمیل، جهت تایید E,۱ را ارسال نمایید. در این صورت پاسخی به این شکل دریافت خواهید کرد:
مشترک گرامی، ایمیل صورتحساب ماهانه برایتان ارسال می گردد. جهت غیرفعال سازی E,۰ را ارسال نمایید.


۳- دریافت قبض الکترونیکی
در صورتی که انصراف خود را اعلام نکنید مراحل ثبت ایمیل تکمیل شده و سامانه بصورت خودکار آخرین صورتحساب شما را به آدرس ایمیل ثبت شده ارسال می‌کند.

در این صورت چنین پیامی دریافت خواهید کرد:
مشترگ گرامی ایمیل صورتحساب برای شما ارسال گردید.

از این پس در پایان هر دوره، به صورت اتوماتیک ایمیل صورتحساب پایان دوره مشترکانی که عدد ۱ را جهت تایید به سامانه ارسال نموده‌اند به آدرس ثبت شده توسط مشترک ارسال می‌شود.


از هک پایگاه‌های الکترونیکی ناتو تا عیدی ۱۱۴ میلیارد تومانی همراه اول

هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار فناوری اطلاعات هر روز که در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.
افزایش ظرفیت شبکه و ارتقای سرویس های مخابراتی/ مراکز تلفنی 24 ساعته پاسخگو هستند
با توجه به حجم ترافیک ارتباطی در روزهای ابتدایی سال نو و استفاده بیشتر مردم از وسایل ارتباطی همچون تلفن، موبایل و اینترنت، شرکت مخابرات ایران وعده داد که با تمهیدات درنظر گرفته شده و افزایش ظرفیت این شبکه ها، امسال مشکلی در بخش ارتباطات کشور به وجود نیاید و کاربران بتوانند از تمامی مزایای این شبکه ها در این ایام بهره ببرند.

پاسخگویی 24 ساعته به مشکلات مشترکان مخابرات در نوروز
علی سپهری راد - معاون شرکت مخابرات ایران از ارائه 24 ساعته سرویس پاسخگویی تلفنی به مشکلات مشترکان مخابرات خبر داد و اظهار داشت: مرکز خدمات تلفنی 2020 در سراسر کشور در ایام نوروز 24 ساعته پاسخگوی مشترکان برای رفع مشکلات احتمالی خواهد بود.

مشکلی با افزایش بار ترافیکی شبکه تلفن ثابت نخواهیم داشت
با توجه به سیستم های مخابراتی به کار گرفته شده در شبکه تلفن ثابت و ارتقای ظرفیت شبکه ها، وضعیت در حد مطلوب قرار دارد و سیستم های مخابرات پاسخگوی حجم ارتباطات در این ایام هستند.



معاون شرکت مخابرات ایران با تاکید براینکه در بخش تلفن ثابت، در ایام نوروز، ارتباطات بین استانی افزایش می یابد و بیشتر شاهد جابجایی ترافیک مکالمات هستیم، افزود: در این بخش نیز، با تمهیدات شرکت ارتباطات زیرساخت، افزایش بار ترافیکی مشکلی در برقراری ارتباط مشترکان ایجاد نخواهد کرد.

فعالیت مرکز خرابی تلفن در ایام نوروز
محمدرضا بیدخام - معاون شرکت مخابرات استان تهران گفت: با افزایش بار ترافیک مکالمات در نوروز و لحظه تحویل سال، مخابرات تهران با افزایش ظرفیت تمهیداتی اندیشیده است که شبکه در این بازه زمانی با مشکلی مواجه نشود.

3 هزار تومان تخفیف مکالمه به مشترکان تلفن
یکی از این سرویس های ویژه، تخفیف در مکالمه مشترکان تلفن است به نحوی که اگر مشترکان از تلفن ثابت به همراه اول بیش از 10 هزار تومان مکالمه داشته باشند مبلغ 3 هزار تومان تخفیف مکالمه دریافت می کنند.


قابلیتهای جدید سرویس ChMail/ امکان جستجو در پست الکترونیک بومی فراهم شد
اولین نسخه رابط کاربری چاپار، با توجه به نظرات دریافت شده از کاربران در ابتدای سال 92 ارائه شد که بر حسب آمارهای موجود در اینترنت این به روزرسانی باعث اقبال و رویکرد بیشتر کاربران به این سرویس شد. این رابط کاربری گرچه از لحاظ کارکرد و ساختار با سرویس‌هایی مانند گوگل همچنان قابل مقایسه نیست، لیکن روندی رو به رشد را نشان می‌دهد که نویدی از نسخه کامل‌تر این سرویس در آینده‌ای نزدیک است.‌‌

در بخش طراحی پوسته‌های مختلف گرافیکی ‌نیز امکان انتخاب پوسته و تغییر ظاهر رابط کاربری یکی از مهمترین خواسته‌های کاربران بود که در ابتدای سال ۱۳۹۲ محقق شد و در آینده‌ای نزدیک با افزایش تعداد پوسته‌ها ‌‌‌امکان برخورداری سلیقه‌های مختلف از رنگ‌ها و طرح‌های مورد پسند خود نیز مهیا می‌شود.
یکی از گلایه‌های کاربران سرویس پست الکترونیک چاپار ‌فقدان رابط کاربری برای استفاده در موبایل و تبلت بود که‌ این امر نیز در آخرین به‌روزرسانی روزهای پایانی‌‌ سال 92 ‌محقق شد. این رابط گرچه هنوز در دوران ابتدایی خود است، اما پاسخگوی بسیاری از نیازهای کاربران است و همواره نیز در حال توسعه و به‌روزرسانی خواهد بود.‌



در قسمت دوم یعنی تغییرات عملکردی نیز می‌توان به بهبود وضعیت کارکرد و کارایی جستجو در ایمیل‌ها اشاره کرد. جستجو در ایمیل‌ها یکی از مهمترین نیازهای کاربران محسوب می‌شود که در آخرین به‌روزرسانی سرو‌یس پست الکترونیک چاپار مورد توجه قرار گرفت و اکنون امکان ‌محدود کردن پارامترهای جستجو در اختیار کاربران قرار دارد و این امکان باعث جستجوی دقیق‌تر کاربران خواهد شد. البته زیرساخت‌های فنی و مهندسی جستجو نیز بر اساس ساختار زبان فارسی مورد توجه قرار گرفته است و اکنون با دقت بیشتری بر اساس خط و زبان فارسی نتایج در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.‌

از دیگر تغییرات عملکردی، بهبود تشخیص هرزنامه‌ها است که با توجه به فراگیرتر شدن استفاده از سرویس پست الکترونیک چاپار، یکی از بزرگ‌ترین مواردی که کاربران‌‌ را آزار می‌دهد،  واحد امنیت پست الکترونیک چاپار برای مقابله با این ایمیل‌ها روش‌های جدیدی‌‌‌ را بکار گرفته و بخش تحقیق و توسعه چاپار نیز ‌در حال توسعه این روش‌ها است.
امکان اضافه کردن مخاطب به دفترچه نشانی و رابط کاربری مبتنی بر زبان انگلیسی نیز از دیگر قابلیت‌هایی است که اکنون در سرویس پست الکترونیک چاپار (www.chmail.ir ) در دسترس کاربران قرار دارد.


جذب ۵ میلیون مشترک جدید ADSL توسط مخابرات ایران در سال ۹۳
به نقل از روابط عمومی مخابرات، مظفر پوررنجبر مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با بیان این مطلب که آنچه طی سال‌‌های گذشته در بخش ارتباطات کشور حادث شده در شأن این بخش نیست و باید با تغییرات اساسی و اجرای استراتژی جدید جایگاه واقعی مخابرات را به جامعه معرفی کنیم، افزود: تعداد مشترکان اینترنت پر سرعت در کشور باید به 15 میلیون برسد و سهم ما در سال 93 حداقل 5 میلیون مشترک جدید است و من فکر می‌کنم برای واگذاری این تعداد هیچ مشکلی نداریم و از همین حالا شروع می‌کنیم.



وی گفت: از واگذاری امور به شرکت ارتباطات ثابت نترسید؛ همه امور اجرایی باید در این شرکت متمرکز شود، هلدینگ باید کار خودش را بکند. برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و نظارت کار اصلی هلدینگ است. او همچنین درباره روند حرکتی همراه اول نیز گفت: شرکت ارتباطات سیار باید مثل گذشته قوی و در چارچوب استراتژی‌‌های تعیین شده کار خود را دنبال کند.


ارتقاء سامانه‌های تجاری و عملیاتی رایتل تا ظرفیت 6 میلیون مشترک
با ارتقاء سامانه های تجاری و عملیاتی رایتل، ظرفیت خدمات رسانی سامانه های فناوری اطلاعات اولین اپراتور نسل سوم تلفن همراه در ایران تا 6 میلیون مشترک افزایش یافت. با نصب و راه اندازی تجهیزات و نرم افزارهای مورد نیاز، سامانه های تجاری و عملیاتی رایتل با افزایش چشمگیری به لحاظ ظرفیت روبرو شده است و هم اکنون قادر به پشتیبانی کامل از 6 میلیون مشترک می باشد.



سرویس هایی نظیر مدیریت ارتباط با مشترکین، شارژینگ برخط دائمی و اعتباری، شبکه هوشمند، مدیریت کارت شارژ، مدیریت صورتحسابهای بین اپراتوری و رومینگ، تأمین و فعال سازی سرویس، مدیریت حساب (e-Care) و بسیاری خدمات ارزش افزوده دیگر از جمله سرویس های قابل ارائه از بستر سامانه های تجاری و عملیاتی به حساب می آیند.
رایتل اولین اپراتور نسل سوم تلفن همراه ایران در کنار خدمات اصلی همچون پیام کوتاه و پیام صوتی با استفاده از تکنولوژی نسل سوم موبایل، امکان استفاده از سرویس های اختصاصی و گستره وسیعی از خدمات ارزش افزوده (VAS) را فراهم می‌کند که از جمله این خدمات می توان به سرویس های چند رسانه ای و اینترنت پرسرعت اشاره کرد.


پست، تصاویر اختصاصی را با ۳۰ درصد تخفیف تمبر می‌کند
حسین مهری رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست با اشاره به خدمات ویژه پست کشور در ایام نوروز اظهار کرد: دفاتر منتخب پست در سراسر کشور به غیر از روزهای یکم و سیزدهم فروردین ماه سال 93 همه روزه در ایام نوروز آماده ارایه خدمات به هموطنان هستند که فهرست این دفاتر از طریق مراجعه به پورتال شرکت پست به آدرس www.post.ir بخش "خدمات کاربران" قابل دسترسی است.

وی درخصوص ارسال سوغات، هدایا و امانات به شهرهای کشور یا خارج از کشور در ایام نوروز گفت: این خدمت در شرکت پست دائمی است اما در ایام نوروز تمهیداتی خاص به منظور دریافت و ارسال به موقع و سریع آن در نظر گرفته شده است. او خدمت پست ویژه را سریع‌‌ترین خدمت پست در داخل کشور خواند و اظهار داشت: در ایام نوروز از طریق این خدمت، شرکت پست مرسولات هموطنان را به مراکز استان در کمتر از 24 ساعت و در شهرها نیز 3 تا 5 ساعت توزیع می‌نماید.

مدیرعامل پست همچنین سامانه بازار الکترونیک پست را که از طریق آن پنج هزار فروشگاه مجازی کالاها و خدمات متنوع و مختلف را به صورت اینترنتی عرضه می‌نمایند بستری مناسب برای هموطنان به منظور تامین رفاه آنان در این ایام دانست و بیان داشت: از طریق این سرویس هموطنان می‌توانند خرید اینترنتی خود را توسط پست درب منزل تحویل بگیرند.



مهری سپس با بیان اینکه تبریک نوروز در میان ایرانیان از طریق ارسال کارت پستال همواره مرسوم بوده عنوان کرد: چندی پیش شرکت پست خدمتی نوین را در جهت حفظ این سنت دیرینه طراحی و راه‌اندازی کرده است که هموطنان برای تبریک سال نو و دیگر مناسبت‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت پست با روشی ساده تصاویر متنوع و متن مورد علاقه خود را انتخاب نموده، سپس کارت پستال انتخابی به صورت فیزیکی توسط پست چاپ و به گیرنده موردنظر ارسال می‌گردد.

وی همچنین گفت: شرکت پست سرویس تمبر اختصاصی با تصاویر مورد نظر مشتریان را با تخفیف 10 تا 30 درصدی تا پایان فروردین ماه سال 93 عرضه می‌نماید.

مدیر عامل پست درخصوص مراجعه نامه‌رسان‌ها در ایام تعطیل نوروز خاطرنشان کرد: در صورت نبود گیرنده در مقصد، صدور اعلامیه حضور نامه‌رسان از سوی وی الزامی است.

مدیرعامل و رییس هیات مدیره پست در پایان ضمن تبریک نوروز 1393 اظهار امیدواری کرد: تمامی هموطنان با استفاده از خدمات متنوع پستی و حذف ترددهای غیرضرور و کاهش ترافیک و آلودگی زیست محیطی، سالی نکو و سرشار از آرامش را تجربه نمایند.


عیدی ۱۱۴ میلیارد تومانی همراه اول به مشترکین دائمی و اعتباری
به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز و در بیستمین سال فعالیت همراه اول، این اپراتور به همه مشترکین خود هدیه می دهد. از ابتدای سال جدید تا پایان روز چهارشنبه ۱۳ فروردین ماه ۹۳، کلیه ۵۷ میلیون مشترک دائمی و اعتباری همراه اول می توانند در طرح رایگان این اپراتور ثبت نام کنند و از ۲۰ هزار ریال اعتبار داخل شبکه(همراه اول و تلفن ثابت) بهره مند شوند.
ثبت نام مشترکین از طریق ارسال عدد ۴۴ به سرشماره ۱۱۱ و یا شماره گیری کد دستوری #۴۴*۱۱۱* امکان پذیر است. پس از ارسال، پیامکی با مضمون «مشترک گرامی، نوروز ۹۳ مبارک. عیدی ۲۰ هزار ریالی همراه اول (داخل شبکه) برای شما فعال گردید. مهلت استفاده تا ۱۳/۱/۹۳ می باشد.» برای مشترکین ارسال می شود.



پس از دریافت عیدی ۲۰ هزار ریالی، امکان استفاده از آن در کارکرد داخل شبکه(همراه اول و تلفن ثابت) برای مشترک امکان پذیر است. امکان خرید بسته، استفاده از خدمات ارزش افزوده، تماس رومینگ و خارجه با این اعتبار امکان پذیر نیست. مشترکین دائمی از طریق شماره گیری کد دستوری #۴۴۹*۱۱۱* و مشترکین اعتباری از طریق شماره گیری کد دستوری #۱۱*۱۴۰* می توانند از باقیمانده اعتبار خود مطلع شوند.
امکان ثبت نام و دریافت بسته تنها برای یکبار و فقط در ایام نوروز امکان پذیر است.
۵۷ میلیون مشترک همراه اول می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات عیدی ۲۰ هزار ریالی خود که جمعاً ۱۱۴ میلیارد تومان می شود، به پرتال همراه اول به نشانی www.mci.irمراجعه کنند.


پایگاه‌های الکترونیکی ناتو هک شد
هکرهای اوکراینی در پی درگیری‌های اخیر در کشورشان توانستند پایگاه‌های الکترونیکی وابسته به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را هک کنند. اقدام "پیرکوت" که نام این گروه هکری است موجب شد تا سخنگوی پیمان آتلانتیک شمالی این حمله را تأیید کند و بگوید که چنین اقدامی منجر به اختلال در وب سایت‌های مختلف این سازمان برای چند ساعت شده است.



زمانی از این اظهارنظر نگذشته بود که هکرها، وب سایت این سخنگو را هم به مدت سه ساعت از کار انداختند. در بیانیه‌ای که پیرکوت بر روی سایت خود منتشر کرده، آورده است که "در ساعت 6 عصر به وقت محلی حملات سایبری خود را به پایگاه‌های ناتو به صورت همزمان آغاز کردیم، چرا که ما هرگز به ناتو اجازه نخواهیم داد اوکراین را به اشغال خود در آورد."